Kritika / Ave, Cezar!

Hail, Caesar!, 2016
Ethan & Joel Coen

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 8, 26. 2. 2016

za

Teologija filma.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 8, 26. 2. 2016

za

Teologija filma.

Josh Brolin, George Clooney, Ralph Fiennes, Scarlett Johansson, Channing Tatum, Tilda Swinton, Jonah Hill, Frances McDormand. V filmu Ave, Cezar! je toliko zvezd, kot da je Ben-Hur. In v nekem smislu je res – satirična reimaginacija snemanja Ben-Hura, tu naslovljenega Ave, Cezar!.

Ne da to kaj spremeni: film, ki ga snemajo, je teološki spektakel, film, ki ga gledamo (Barton Fink sreča Velikega Lebowskega), pa je spektakel teologije. “Odpusti mi, Oče, kajti grešil sem,” so prve besede, ki jih slišimo, izreče pa jih Eddie Mannix (Josh Brolin), upravitelj studia Capitol, ki leta 1951 potrebuje veliko spovedi in veliko vere, da bi zmenedžiral in preživel vse strese, iluzije, norosti in ekscese holivudskega sistema. Šefi težijo, televizija grozi, tabloidi iščejo umazanijo, zvezdnica studia (Scarlett Johansson), utelešenje ameriške čistosti, zanosi, a ni poročena (naj pa svojega otroka posvoji!), iz mjuzikla, ki ga snemajo, štrlijo homoerotični podtoni, zabitega zvezdnika B-vesternov (Alden Ehrenreich) postavijo v dramatično vlogo elegantnega salonskega tigra, pa četudi ne zna nositi suknjiča, kaj šele govoriti, kar režiserja (Ralph Fiennes) spravlja ob živce, idiotskega zvezdnika Bairda Whitlocka (George Clooney), ki naj bi v filmu-v-filmu igral rimskega generala, Jezusovega eksekutorja, pa v imenu prihodnosti ugrabi krožek fanatičnih komunistov, ki ga en passant prepričajo, da holivudski filmi niso umetnine, temveč le afirmacije kapitalističnega statusa quo, s čimer ga tako indoktrinirajo, da besede “vera” v finalnem monologu ne more izreči. Služba pri Lockheed Martinu bi bila manj stresna. In Mannix mora ves ta blasfemični cirkus tako tiransko sfrizirati in “fiksirati”, da tisto, kar se potem vidi na platnu, izgleda brezhibno, prestižno, magično in katarzično. Da bi filmi izgledali kot razodetja in čudeži, mora Mannix vse – od prvega zvezdnika do zadnjega statista – podrediti Ideji. Njegova vera v to, kar počne, mora biti tako močna kot vera komunistov v revolucijo. Ali bolje rečeno: njegova vera v komunizem mora biti tako fanatična kot vera komunistov v antikapitalizem. V Bartonu Finku je bil kralj studia Capitol scenarist – tu je kralj studia Capitol fixer.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.