Kultura / Cocteau in Pilon

Damjana Kolar
19. 3. 2016

Jean Cocteau: Max Jacob, Manuel Ortiz de Zarate, Henri-Pierre Roche in Pablo Picasso

Jean Cocteau: Max Jacob, Manuel Ortiz de Zarate, Henri-Pierre Roche in Pablo Picasso

V dunajski galeriji Photon je do 16. aprila na ogled razstava z naslovom Bohemi iz Montparnassa, na kateri so združena dela dveh pomembnih ustvarjalcev z začetka 20. stoletja-razvpitega francoskega filmskega režiserja, pesnika in umetnika Jeana Cocteauja ter v Parizu živečega slovenskega umetnika Vena Pilona.

Jean Cocteau je leta 1916 posnel serijo fotografij, ki prikazujejo pomembne osebnosti pariške umetniške scene iz četrti Montparnasse. Serija, ki je nastala v enem samem popoldnevu, je dragoceno dokumentarno gradivo o tedanji umetniški sceni, saj na fotografijah in v filmih med drugim nastopajo Pablo Picasso, Amadeo Modligiani in Max Jacob. Fotografije so nastale spontano med pohajkovanjem po Parizu, ki je bilo samo 100 kilometrov oddaljeno od front prve svetovne vojne, danes pa so postale izjemen zgodovinski dokument svobodomiselnega in progresivnega mesta.

S fotografijami tako gledalec dobi vpogled v izsek obdobja, ki je bilo izjemno pomembno v evropski zgodovini. Dela nimajo samo dokumentarne vrednosti, ampak so pomemben prispevek k estetiki reproduktibilnih medijev. Omenjena serija iz zbirke Klüver/Martin Collection iz New Yorka, je šele druga predstavitev v Evropi in sovpada s stoto obletnico njenega nastanka.

Cocteaujeve fotografije so na razstavi soočene z deli njegovega sodobnika, slovenskega umetnika in fotografa Vena Pilona, ki se je po služenju na bojiščih prve svetovne vojne ob koncu 20. let ustalil v Parizu. V osnovi je bil slikar, a je simultano deloval tudi na področju fotografije. V 30. letih je ustvaril serijo portretov umetnikov (De Chirico, Rodchenko, Zadkine in Campigli), sicer pa je bil znan po fotografiranju umetnikov v njihovih ateljejih na območju Montparnassa. Pilonove slike, grafike, risbe in fotografije so bile predstavljene v številnih prestižnih galerijah doma in po svetu. Na razstavi so prikazane fotografije iz zbirke Pilonove galerije Ajdovščina, ki je tudi partner in koproducent projekta.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.