Marjan Horvat

20. 5. 2016  |  Mladina 20  |  Družba

Vohuni in morje

Kako je Niko Kavčič, nekdaj funkcionar SDV, prepričal slovenske komuniste, da mora Slovenija postati pomorska dežela

Pogled na mesto in Luko Koper (vir: ekoper.si)

Pogled na mesto in Luko Koper (vir: ekoper.si)

Knjiga zgodovinarke Nadje Terčon o razvoju slovenskega pomorstva je zgodba o nenavadni zgodovini. Čeprav je slovensko morje z 18 metri globine v povprečju plitvo, obalna črta pa je dolga vsega 46 kilometrov, je Slovenija danes tudi gospodarsko pomorska država v pravem pomenu besede. Dvanajst specializiranih terminalov pristanišča Luke Koper, nastalega leta 1957, na leto sprejme 18 milijonov ton pretovora, ki ga po cesti in po železnici prepeljejo v države Srednje in Vzhodne Evrope. Splošna plovba, slovenska družba za mednarodni ladijski transport, ki je bila ustanovljena leta 1954, zdaj je v nemški lasti, danes upravlja več kot deset ladij in na spletni strani družbe je mogoče spremljati, po katerih svetovnih morjih plujejo »naše ladje« Lipica, Postojna, Tamar in druge.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članke za daljše obdobje, se morate prijaviti. Prijavite se . Ostala ponudba naročniških paketov se nahaja TUKAJ.

Celotna številka Mladine je vaša za 3,7 evra. Za nakup tedenskega dostopa do vsebine pošljite SMS z vsebino MLADINA2 na številko 7890.

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €
  • Polletni zakup ogleda člankov
    75 €
  • Letni zakup ogleda člankov
    149 €
  • Spletna Mladina - mesečna naročnina na spletne vsebine, prekini kadarkoli
    14 €

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.