Kritika / Ameriški stahanovci

Everybody Wants Some!!, 2016 Richard Linklater

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 23, 10. 6. 2016

za +

Ta nora 80a

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 23, 10. 6. 2016

za +

Ta nora 80a

Linklaterjeva Ta nora 80a se začnejo tam nekje, kot se Linklaterjeva Fantovska leta končajo, le da gre za druge fante. Ti fantje še najbolj spominjajo na fante iz Linklaterjevih Zadetih in zmedenih, toda to niso več postvietnamska, postwatergatska sedemdeseta leta, temveč 80a, čas ponovnega vstajenja Amerike ter popolne dereguliranosti, neoliberalnega hedonizma, ekscesa, individualizma, egoizma in greed-is-good kapitalizma, ki je prišel z Reaganovo “revolucijo” in Trumpovo “umetnostjo posla”.

Film se dogaja na začetku osemdesetih, ko si je Amerika oddahnila od porazov in ko so bili vsi prepričani, da so pred njimi le še zmage. Every 1’s A Winner, pripomni Hot Chocolate. Iz tega “novega” testa so tudi bruci, cimri, prijatelji, bros in bejzbolisti (Blake Jenner, Juston Street, Ryan Guzman, Tyler Hoechlin, Wyatt Russell, Glen Powell itd.), “gospodarji sveta”, ki v Teksasu začenjajo svoja študijska leta: veseljačijo in norijo, pijejo in se zadevajo, pecajo in se žgejo. Njihove pričeske so sicer idiotske, toda vedno so pripravljeni z njimi izenačiti. V baru se imajo tako dobro kot v saloonu, z bejbami pa vedno končajo hitreje kot drug z drugim. Na čelu jim piše: Okupirajte utopijo! Hormonski so kot “nova” Amerika, manični kot Van Halen, hripavi kot borzni mešetarji, evforični kot svet brez alternativ, ekshibicionistični kot laissez-faire, testosteronski kot mitologija, mistični kot dim, agresivni kot divji zahod, mačistični kot pistolerosi, toda svojega ne-dela se lotijo podjetno, sistematično in precizno, ja, stahanovsko. Danes bi bili virtualni – kot digitalni denar ali prijatelji s Facebooka. Štikli, ki jih slišimo, o njih vedo več kot oni sami. Linklater jih le opazuje, in to tako prizanesljivo, kot da bi vedel, da jih Amerika ne bo pomladila, temveč postarala, in da jih 80a ne bodo utopično povezala, temveč distopično razbila.

(Kinodvor)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Naslovna tema

Kje bo volivce iskal Vladimir Prebilič?

Upanje sredice

Teden

V šoli ali doma?

Ustavno sodišče potrdilo ustavnost zakonskih sprememb pri urejanju šolanja od doma

Kultura

»V Ljubljani se dogaja to, kar opažam povsod po Evropi«

Vincenzo Latronico, italijanski pisatelj, avtor svetovne uspešnice Popolnosti, o Berlinu nekoč in danes, gentrifikaciji, normativnem seksu, izgubljenem evropskem projektu in pomenu skupnosti