Kritika / Fabrice Hadjadj: Kaj je družina?
Francoski filozof – tudi avtor dela Kako uspeti v smrti – je tokrat spisal delo o sodobnem prevratu ideje družine.
Bernard Nežmah
MLADINA, št. 26, 1. 7. 2016
+ + + +

Družina, Ljubljana 2015, prevod: Jasmina Rihar, 19,90 €
Hadjadj, nekoč ateist, zdaj kristjan, ne izhaja iz praktične danosti, da ljudje živijo tudi v istospolnih skupnostih, ki jih sami imenujejo družina, ne postavi strukturne primerjave z drugimi skupnostnimi bivanji, kot jo tvorita denimo starec in njegov pes, niti ne seže v zgodovino komunizma, ki je sistematično razbijal družino kot temeljno celico.
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Bernard Nežmah
MLADINA, št. 26, 1. 7. 2016
+ + + +

Družina, Ljubljana 2015, prevod: Jasmina Rihar, 19,90 €
Hadjadj, nekoč ateist, zdaj kristjan, ne izhaja iz praktične danosti, da ljudje živijo tudi v istospolnih skupnostih, ki jih sami imenujejo družina, ne postavi strukturne primerjave z drugimi skupnostnimi bivanji, kot jo tvorita denimo starec in njegov pes, niti ne seže v zgodovino komunizma, ki je sistematično razbijal družino kot temeljno celico.
Skratka, svetopisemska mož in možinja sta ta, ki ustvarita družino. A tu nastopiti preobrat, namesto veroučne dokse tke avtor refleksivni tekst, v katerega vključuje polemične ugovore – da je Jezus imel dva očeta in eno mater, pa še ta je bila pionirka nadomestnega materinstva, da je nadangel Gabrijel opravil vlogo pipete … Kot bit družine postavi spolno razliko, ki je temelj proučevanja vseh živalskih vrst. Vendar ne piše kakor apologet v sporu z gejevskimi familijami, izriše usodnejšo nevarnost, ki jo ubesedi v opoziciji med mizo in tablico. Kakšen vpliv imajo sodobne tablične tehnologije na samo družino? Anders je že v petdesetih letih menil, da je prihod televizorja razsrediščil družino v mini kinodvorano. Danes z mobiji in tablicami vsak njen član gleda v svoje kino platno. Ko kosilo za mizo ni več magični trenutek, kjer se v veselju zberejo in besedujejo družinski člani, ampak le še tečna oblika terorja staršev, ki se ji zoperstavlja grizljanje instantne hrane.
Moderna družina ne deluje več kot omejena celica, vsak hip lahko vanjo vstopajo frendi prek e-povezav. A tu se filozof ustavi, stanje razume kot ogrožajočo motnjo, ne da bi proučeval načine, kako jih lahko tradicionalni tip družine spretno inkorporira.