Kritika / Irvin D. Yalom

Rabelj ljubezni in druge psihoterapevtske zgodbe

Bernard Nežmah
MLADINA, št. 27, 8. 7. 2016

+ + + + +

UMco, Ljubljana 2016

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Bernard Nežmah
MLADINA, št. 27, 8. 7. 2016

+ + + + +

UMco, Ljubljana 2016

Prevod: Helena Marko, 24,90 €

Prebral: Bernard Nežmah

To seveda niso zgodbe, temveč terapevtove refleksije.

Kadar psihoterapevti pišejo o pacientih, običajno poudarijo težke travme, nato pa povzamejo pot terapije, ki je del teorije in zato znana že vnaprej. Yalom ravna drugače. Resda piše o razdvojenostih, ki glodajo njegove paciente, a tudi o svojih spopadih, kontratransferjih, iskanjih ter dilemah. Objekt pisanja je tako samo zdravljenje, kdaj tudi neuspehi. Njegovo delo se bere zdaj kot detektivka, zdaj kot filozofska razprava. Vzemimo Thelmo, ki jo vsega mesec dni dolga in zavržena ljubezen potem še osem let obsesivno obseda. Po dolgem tretmaju mu naposled uspe, a zdaj je postala nesrečen človek, še bolj pa njen partner, ki hlepi po stari dobri »obsesivki«. Tako kot je nekoč legendarni režiser Truffaut odstopil od dogovorjene psihoanalize rekoč: imam cel kup travm, toda snemam dobre filme, a kaj če me res ozdravi in bom naenkrat ostal brez kreativne energije?

Knjiga ni vodnik po terapijah, prej kritika psihozdravljenja, ki vleče terapije v neskončnost, ne da bi bolnik sprejel odgovornost za svoje težave. Kdaj so v ozadju povsem napačne življenjske naperjenosti. Hudo bolni Carlos brezupno išče ženo, namesto da bi si postavil stvaren cilj – dober pogovor. Avtor pa pri tem pokaže, da terapija ni kooperativni odnos med dvema, ki sta si naklonjena, temveč pogosto prav minuciozen spopad, v katerem je on sam že na robu obupa. Kajpak ni primer rutinerja, ki šteje novce, ko se pred njim vrstijo nesrečni iskalci pomoči, temveč empatični zdravnik, ki si za izziv postavi reševanje nerešljivega. Bolnik z rakom po terapiji seveda čudežno ne ozdravi, mu pa uspe dati poslednje darilo otrokom, ko jim pokaže, kako se je umirjeno sprijaznil s smrtjo. Knjiga ni pisana kot teoretična doksa, ampak kot umetnost soočenja s tegobo, ki ji pravimo življenje.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

»Da imajo mladoletne Rominje otroke le zaradi otroškega dodatka je stereotip«

Zaskrbljenost zaradi napovedanih vladnih ukrepov

Intervju

»Na skrajni desnici imamo fantovski klub, le da so fantje v resnici dečki«

Éric Fassin, sociolog

Nataša Pirc Musar / »Nič o Romih brez Romov – to si moramo zapomniti«

Policija je prva, ki mora zagotavljati varnost za vse in vsem enako, je poudarila predsednica republike in dodala, da je tudi Rome strah