Stop liberalizaciji

Potrošniki si lahko (za zdaj) oddahnejo

Staš Zgonik
MLADINA, št. 28, 15. 7. 2016

Cene 95-oktanskega bencina in dizelskega goriva bodo vsaj še dva meseca ostale regulirane. V bitki argumentov med ministrstvom za gospodarstvo, ki si močno prizadeva za popolno liberalizacijo cen naftnih derivatov, in ministrstvom za finance, kjer jih skrbijo posledice takšne poteze, je prevladalo mnenje ministra Mramorja.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Staš Zgonik
MLADINA, št. 28, 15. 7. 2016

Cene 95-oktanskega bencina in dizelskega goriva bodo vsaj še dva meseca ostale regulirane. V bitki argumentov med ministrstvom za gospodarstvo, ki si močno prizadeva za popolno liberalizacijo cen naftnih derivatov, in ministrstvom za finance, kjer jih skrbijo posledice takšne poteze, je prevladalo mnenje ministra Mramorja.

Prvi korak v smeri liberalizacije je vlada napravila že aprila, ko je opustila regulacijo marž pri 98- in več kot 98-oktanskem bencinu ter kurilnem olju. Naslednji korak naj bi bil popolna liberalizacija cen vseh goriv na bencinskih servisih ob avtocestah. Ministrstvi za gospodarstvo in finance sta pripravili skupno analizo javnofinančnih učinkov takšne poteze, iz katere izhaja, da bi zvišanje drobnoprodajne cene, ki bi sledilo liberalizaciji, pomenilo manjšo prodajo in s tem izpad dveh do štirih milijonov evrov proračunskih prihodkov na leto. Ni jasno, ali odločitev vlade pomeni, da so nadaljnji poskusi deregulacije ustavljeni ali je končna odločitev prestavljena. Vsekakor pa je vlada z njo povzročila slabo voljo trgovcem z naftnimi derivati in vodilnih v Trgovinski zbornici Slovenije, ki že dlje intenzivno lobira za liberalizacijo. Vsekakor si lahko za nekaj časa oddahnejo potrošniki, ki bi jim deregulacija najbolje prodajanih naftnih derivatov prinesla višje cene in več stresa pri iskanju najugodnejših ponudb na bencinskih servisih.

Srhljivo je, da vlado pri analizah o smiselnosti deregulacije trga naftnih derivatov skrbijo zgolj javnofinančni prihodki, vprašanje neizogibno višjih cen za potrošnike, ki bi se prelile v višje dobičke že tako premožnih naftnih družb, pa je odrinjeno na stranski tir.

Vsakič znova je treba opozoriti, da Slovenija z regulacijo cen naftnih derivatov določa zgolj najvišjo dovoljeno maržo. Naftnim trgovcem prav nič, razen pohlepa, ne preprečuje znižanja marže in s tem cenovnega boja za potrošnike.

Regulacija cen je namenjena obvladovanju samovolje duopola Petrol-OMV, ki obvladuje blizu 90 odstotkov trga. Ob avtocestah je njuna prevlada popolna. In tudi ministrstvo za finance je v eni od analiz opozorilo, da bi deregulacija cen ob avtocestah privedla izključno do tega, da bi trgovca družno zlorabljala prevladujoči položaj.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

TV komentar

Kako postati Slovenec?

Kakšna sreča, da se nam ni treba učiti slovenščine pri 30 ali celo 50 letih

»Fental te bom z lastnimi rokami«

Če razkrivaš skrajno desnico, prejmeš grožnje

Naslovna tema

Ne streljajte na Božička

Vlada Roberta Goloba je izpeljala toliko sistemskih sprememb, da so se zoper njo postavile skoraj vse najmočnejše interesne skupine v državi