Kritika / Maggie ima načrt

Maggie’s Plan, 2016
Rebecca Miller

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 28, 15. 7. 2016

za -

Žižkovi feni.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 28, 15. 7. 2016

za -

Žižkovi feni.

Romantične komedije so konservativne. Kaj že sporočajo? Tole: ženska ne more biti samska. Romantične komedije žensko vedno prisilijo v zvezo. Jasno: v heteroseksualno zvezo. Pa četudi gre za ženske, ki jim heteroseksualne zveze ne ležijo. Že tolikokrat so se opekle, da so nad moškimi obupale. To ni zanje!

Da pa romantične komedije ne bi delovale preveč represivno, si izmislijo “usodo” – ženska mora počakati le na “pravega” moškega, tistega pač, ki mu je “usojena”. Romantične komedije ženske, ki so “zašle”, disciplirajo – spravijo jih v red. Vrnejo jim menjalno vrednost. Maggie ima načrt je feministična romantična komedija, toda ne ravno hardcore. Predstavljajte si film Mamma Mia!, le da brez štiklov. Ali bolje rečeno: predstavljajte si Donno (Meryl Streep), preden se Mamma Mia! začne, potemtakem v času, ko sklene, da si bo omislila otroka, ne da bi “osemenjevalec”, oče tega otroka, to sploh vedel. Maggie (Greta Gerwig), samska Newyorčanka, fenica Slavoja Žižka (resno), ki je nad moškimi in zvezami obupala (pol leta še nekako vzdrži, več pa ne), sklene, da bo koncipirala otroka, najde si donatorja, prodajalca kumar (ojoj!), pri katerem si bo sposodila gene, toda ko spozna Johna (Ethan Hawke), zmedenega, nežnega, mehkega arty profesorja fiktokritične antropologije, poročenega z ošabno, snobovsko, modno profesorico (Julianne Moore), karikaturo “uspešne” ženske, ki ga je povsem zasenčila, si premisli. Njena odločitev za materinstvo je morda feministična, toda John – karikatura romantičnega junaka – je le “usoda”. Romantične komedije se končajo s happy endom, tu pa je happy end že po pol ure, tako da potem v nadaljevanju vidite to, česar v romantičnih komedijah ne vidite: kaj se zgodi po happy endu. Maggiejin “načrt” trči ob realnost razširjene družine, moževe eks, moraste logistike, kariernih zastojev, nočnih frustracij, enoličnega življenja, banalnosti vsakdana in brisanja romantike, toda to stereotipno razočaranje – ta mučeniška deziluzija – je očitno natanko to, kar je hotela, natanko to, kar potrjuje njeno izvirno tezo, da moški niso zanjo. Usoda je le nesporazum – kot romantične komedije, ki patriarhatu dajejo seksapil.

(Kinodvor)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.