Stanka Prodnik Božič

26. 8. 2016  |  Mladina 34  |  Kultura  |  TV

Narodno-nezabavno

Nacionalkina lestvica najbolj domačih

Nič kaj klasičen narodno-zabavni videospot ansambla Smeh, ki parodira tudi cerkev.

Nič kaj klasičen narodno-zabavni videospot ansambla Smeh, ki parodira tudi cerkev.
© RTV Slovenija

Narodno-zabavno oddajo Slovenski pozdrav, ki se na male zaslone spet vrača jeseni, najbrž poznate. Tudi če je ne gledate, veste, da obstaja. Tam nekje – med tistimi dežniki, v tisti oštariji in z istimi slabimi šalami o taščah. Oddaje tega formata so trend, ki ga je začela Raketa pod kozolcem in nadaljeval Na zdravje! Narodno-zabavno glasbo je treba pač nekam stlačiti tudi na nacionalki, ker je ljudska, pravijo, in ker si tega ljudje želijo, vztrajajo. In ker pač moramo ob nečem vriskat, jodlat in na vse pretege kričat »Kdor ne skače, ni Sloven’c«.

Znotraj produkcije Slovenskega pozdrava pa že dobro leto nastaja tudi polurna tedenska lestvica desetih narodno-zabavnih videospotov, naslovljena preprosto 10 domačih. Slednja naj bi predstavljala aktualno videoprodukcijo na področju tega žanra. Je ta torej prišel kaj dlje od senikov, gasilskih veselic in statičnih kadrov ansamblov nekje v gorah? Hja … Že kratka uvodna špica, če ji lahko sploh tako rečemo, predstavlja nekakšno zlato krono, ki se sveti, kot da bi obljubljala turbofolk šov na srbski TV Pink in ne harmonik na TV Slovenija.

Na začetku se odvrti predlog za lestvico, tokrat so to Dolinarji s štiklcem Za vedno prijatelja, ki se začne z bizarnim uvodom jokajoče mame ali dekleta (res je težko razločiti), ki v solzah sinu (ali fantu) izroči pismo, za katero se kasneje izkaže, da je poziv v vojsko. Fant se naenkrat znajde med vojaki, kjer je ob postiljanju pogradov in urjenju teles opaziti kar nekaj homoerotičnih pogledov.

Ali so ti namerni ali nenamerni, bo najbrž vedel zgolj režiser. Najbrž niso, saj je homoseksualnost v narodno-zabavni glasbi še vedno velik tabu.

Drugi predlog (Galop – Valček za dva) vsebuje kar nekaj golote – tokrat bolj heteroseksualne, seveda – moški in ženska v jacuzziju. Kako izvirno. Potem pa se pojavi produkcijsko in idejno najbrž najzanimivejši spot na lestvici, ki naj bi bil nekakšna parodija. Skladba Ne sekiraj se ansambla, ki sliši na ime Smeh (kar najbrž pomeni, da se lahko brez slabe vesti hihitamo), deluje kot ogledalo vsemu, kar se pravzaprav na lestvici Domačih 10 (ki bo vaše dojemanje glasbene in video produkcije v 21. stoletju popolnoma zmedla) dogaja. Besedilo pesmi pove vse: »Jebela cesta, kaj je z mano, se ne obvladujem več, nobena sploh mi ne ustreza, a jaz sem čisto vsem všeč, bi rade z mano se mečkale, a meni vedno pade dol.« Ni nam sicer povsem jasno, kaj imata s tem božanje nagačenih rakunov in tekanje naokoli v goriljem kostumu, po drugi strani pa hvalabogu za odštekano, čeprav nerazumljivo popestritev.

Na lestvici najdemo še nekaj klasičnih, bolj tradicionalističnih pristopov spotov – saj veste, cerkvica, hribček in narodne noše. In takšni očitno še vedno najbolj zažigajo, saj je tak tudi na 1. mestu. Med odjavno špico nato opazimo, da je urednik oddaje prvi komentatorski glas Evrovizije Andrej Hofer. In še njegov ljubi Eurosong je svetlobna leta pred Domačih 10. In to res ni kompliment.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.