Knjiga / Benedict Carey: Kako se učimo

UMco, Ljubljana 2016, prevod: Miriam Drev, 24,90 € 

Bernard Nežmah
MLADINA, št. 35, 2. 9. 2016

+ + + +

Publicistični pregled teorij in eksperimentov učenja.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Bernard Nežmah
MLADINA, št. 35, 2. 9. 2016

+ + + +

Publicistični pregled teorij in eksperimentov učenja.

Ob šolskem neuspehu sledi kritika – moral bi se več učiti! A avtor postavi stvar na glavo: kako se učinkoviteje učiti, ne da bi vložili več truda? Spomin ima dve komponenti: pozabljamo, kar smo vedeli, a hkrati se primeri tudi, da se spomnimo, kar smo nekoč pozabili. Bi morali iti v boj proti pozabljanju? Nikakor, velja stopiti po drugačni poti. Vzemimo besedo iz tujega jezika, ki sem jo pozabil. Če jo bomo obnovili v drugem kontekstu, jo s tem zasidram na novo, saj bo zdaj vpeta v dveh miselnih zvezah. Po isti logiki je učenje s premori uspešnejše: spremembe krajev študija bodo spoznanja utrjevale z asociacijami okoliščin. Spodbudne so motnje, ne povsem opravljeno delo se dlje ohrani v spominu. Seveda ne v smislu, da se učiš in čtivo odložiš za vekomaj, temveč da se vračaš k učenju. Kar implicira učenje kot permanentni proces. To pa je mogoče le ob zadostnem motivu. Tu vskoči plonk listek – najbolje se boš naučil snovi tako, da jo boš sposoben razložiti drugim.

Namesto učenja kot veščine obnavljanja vpelje avtor učenje z uvidom, ki osmisli znanje tudi na stopnji konfliktne interpretacije. Filozof in mislec Taras Kermauner je to povedal še nazorneje; ko so ga v partijskem režimu vrgli s fakultete, ko so mu bila zaprta karierna vrata, je stavil na študij kot način življenja, skozi katerega je ustvarjal mišljenje: »Nisem ponavljal splošnih fraz, ampak sem postal tisti, ki ve, ki ima izvirnega duha.« Ključ je torej motivacija, možgani pač obdržijo samo tisto, kar je smotrno, koristno ali zanimivo, kajpak s stališča posameznika. Homer ni napisal Iliade, ampak si jo je vtisnil v spomin in jo znal na pamet ter kot rapsod z njo nastopal in si odpiral vrata kot zaželeni gost. Careyjeva knjiga prinaša metode in spoznanja procesov učenja, a samega učenja se iz nje ni moč naučiti.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Golob o Janši / »S takšnimi ljudmi se ne želim družiti«

IZJAVA DNEVA

TV komentar

Keš, keš, keš

Pazite se dobrih ljudi, ki zaskrbljeno zrejo z ekranov

Pahor v pižami nas bi rad osrečil

Pornifikacija predsedniške podobe