Knjiga / Benedict Carey: Kako se učimo

UMco, Ljubljana 2016, prevod: Miriam Drev, 24,90 € 

Bernard Nežmah
MLADINA, št. 35, 2. 9. 2016

+ + + +

Publicistični pregled teorij in eksperimentov učenja.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Bernard Nežmah
MLADINA, št. 35, 2. 9. 2016

+ + + +

Publicistični pregled teorij in eksperimentov učenja.

Ob šolskem neuspehu sledi kritika – moral bi se več učiti! A avtor postavi stvar na glavo: kako se učinkoviteje učiti, ne da bi vložili več truda? Spomin ima dve komponenti: pozabljamo, kar smo vedeli, a hkrati se primeri tudi, da se spomnimo, kar smo nekoč pozabili. Bi morali iti v boj proti pozabljanju? Nikakor, velja stopiti po drugačni poti. Vzemimo besedo iz tujega jezika, ki sem jo pozabil. Če jo bomo obnovili v drugem kontekstu, jo s tem zasidram na novo, saj bo zdaj vpeta v dveh miselnih zvezah. Po isti logiki je učenje s premori uspešnejše: spremembe krajev študija bodo spoznanja utrjevale z asociacijami okoliščin. Spodbudne so motnje, ne povsem opravljeno delo se dlje ohrani v spominu. Seveda ne v smislu, da se učiš in čtivo odložiš za vekomaj, temveč da se vračaš k učenju. Kar implicira učenje kot permanentni proces. To pa je mogoče le ob zadostnem motivu. Tu vskoči plonk listek – najbolje se boš naučil snovi tako, da jo boš sposoben razložiti drugim.

Namesto učenja kot veščine obnavljanja vpelje avtor učenje z uvidom, ki osmisli znanje tudi na stopnji konfliktne interpretacije. Filozof in mislec Taras Kermauner je to povedal še nazorneje; ko so ga v partijskem režimu vrgli s fakultete, ko so mu bila zaprta karierna vrata, je stavil na študij kot način življenja, skozi katerega je ustvarjal mišljenje: »Nisem ponavljal splošnih fraz, ampak sem postal tisti, ki ve, ki ima izvirnega duha.« Ključ je torej motivacija, možgani pač obdržijo samo tisto, kar je smotrno, koristno ali zanimivo, kajpak s stališča posameznika. Homer ni napisal Iliade, ampak si jo je vtisnil v spomin in jo znal na pamet ter kot rapsod z njo nastopal in si odpiral vrata kot zaželeni gost. Careyjeva knjiga prinaša metode in spoznanja procesov učenja, a samega učenja se iz nje ni moč naučiti.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Javna pamet

Jože Vogrinc: Priznajmo Palestince in Palestinke!

Mera dejanskega priznavanja suverenosti Palestine je odnos do njenih državljanov in državljank

Teden

Nedopustne grožnje

Pravnomočna obsodilna sodba zaradi grožnje novinarju Eriku Valenčiču 

Intervju

»Po novem bodo imeli tisti z zdaj najnižjimi pokojninami deset odstotkov višje pokojnine«

Marijan Papež, direktor Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje