Naj časnik Finance Uberjev model najprej preizkusi na sebi

»Uberjev poslovni model« je dvojno disruptiven. Je tehnološko superioren, hkrati pa tudi rušilen za trg dela in za dolgoročno socialno in makroekonomsko stabilnost.

Naslednja postaja Ljubljana: Rob Khazzam, predstavnik podjetja Uber za srednjo in vzhodno Evropo, na predstavitvi v Ljubljani

Naslednja postaja Ljubljana: Rob Khazzam, predstavnik podjetja Uber za srednjo in vzhodno Evropo, na predstavitvi v Ljubljani
© Borut Krajnc

V starih socialističnih časih je krožila šala, da v normalnem svetu znanstveniki nove zamisli najprej preizkusijo na miših, v socializmu pa na ljudeh. No, zdi se, da se je danes tudi kapitalizem glede preizkušanja radikalnih zamisli tesno približal staremu socializmu. Prejšnji petek se je Peter Frankl v Financah neskončno navdušil nad Uberjevo taksistično storitvijo – da je vrhunska, preprosta, transparentna, hitra, poceni in brez gotovine. Odlično! Nato je soočil še argumente za in proti ter končal s kritiko »malomeščanske levice«: »Problem je predvsem v tem, da država, ko preganja prekarno delo, razlaga, da varuje malega človeka, dejstvo pa je, da danes premnogi želijo biti prekarci oziroma sami svoji šefi – predvsem zato, ker jim država, če prejemajo normalno plačo, njemu in delodajalcu za dohodnino, zdravstvo in pokojnino vzame toliko, da ni mogoče normalno preživeti. In levičarske malomeščane je strah, da država v njihovem imenu in njihovo korist ne bi več preprosto molzla tistih, ki želijo delati, zaslužiti zase, svojo družino in ob tem plačati razumne dajatve cesarju. V bistvu pa je tudi ta strah votel, resnica je, da bi Uberjev voznik imel natanko vse pravice in obveznosti, kot jih ima velika večina slovenskih taksistov že zdaj, le marsikaj bi bilo bolj transparentno in preprosto.« Veliko tega, kar je Frankl napisal, drži. Res je, dajatve na plačo so pri nas zelo visoke. Res je, marsikdo je raje prostovoljno »prekarec«, samo da se izogne visokim dajatvam (dohodnina in socialni prispevki). In res je, Uberjeve taksistične storitve znajo biti izjemno kakovostne in cenejše (razen v času prometnih konic, ko se cena prilagodi presežnemu povpraševanju in lahko doseže astronomske višine).

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.