TV komentar / Revščina in Vivaldi

Malo o revščini, malo pa o priljubljeni klasični glasbi predsednika države

Stanka Prodnik
MLADINA, št. 3, 20. 1. 2017

Predsednik koraka skozi jesensko pokrajino v oddaji Moj klasični hit

Predsednik koraka skozi jesensko pokrajino v oddaji Moj klasični hit
© TVS

O revščini se na nacionalki večinoma govori zgolj ob spremljavi statistik brez konteksta, kot se to dogaja v informativnih oddajah, nekoliko bolj redno pa se z revščino ukvarjajo v Tedniku, kjer vsaj v zadnjem času prihaja do bolj sistemske obravnave tega problema, čeprav se pogosto ne premaknejo dlje od moraliziranja, pavšalnega pljuvanja čez državo in na koncu pozivanja k donacijam.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Stanka Prodnik
MLADINA, št. 3, 20. 1. 2017

Predsednik koraka skozi jesensko pokrajino v oddaji Moj klasični hit

Predsednik koraka skozi jesensko pokrajino v oddaji Moj klasični hit
© TVS

O revščini se na nacionalki večinoma govori zgolj ob spremljavi statistik brez konteksta, kot se to dogaja v informativnih oddajah, nekoliko bolj redno pa se z revščino ukvarjajo v Tedniku, kjer vsaj v zadnjem času prihaja do bolj sistemske obravnave tega problema, čeprav se pogosto ne premaknejo dlje od moraliziranja, pavšalnega pljuvanja čez državo in na koncu pozivanja k donacijam.

Dokumentarni film Špele Kožar in Barbare Zemljič, ki je bil na sporedu v torek, je prav tako dobrodošel prispevek k sistemski obravnavi revščine, k izpostavljanju okoliščin, ki do nje privedejo, kot tudi k temu, da se revščina ne obravnava kot senzacija in problem posameznika oziroma posameznice, temveč kot problem družbe. Film Pod mostovi poskuša narediti prav to, seveda s to omejitvijo, da se 39 oseb, ki so prispevale svoje zgodbe, zaradi hude stigmatizacije revščine ni želelo izpostavljati pred kamero.

Namesto njih so govorili strokovnjaki in strokovnjakinje s področja sociale, sindikalnega organiziranja in človekovih pravic, ki so v veliki meri uspešno predstavili večplastnost tematike in izpostavili nepredvidljivost in naključnost okoliščin, ki vodijo v revščino. Nekaj so prispevala tudi pričevanja tistih redkih, ki so se vendarle odločili, da bodo spregovorili pred kamero. A očitno se filmom s tovrstno tematiko ne uspe izogniti patetiki in estetiziranim podobam revščine, ki so tokrat nastopile v obliki črno-belih fotografij in inštrumentalne spremljave, ki sili k žalosti, fatalizmu ter joku in stoku.

Apeliranje na čustva seveda ne škodi, a problem je, ko se kot edina rešitev za izhod iz situacije uporabi bližnjica v slogu telefonske številke za donacije. Kot da ne bi v celotnem dokumentarcu govorili o sistemskih napakah, o tem, da je revščina protiustavna, kot da ne bi avtorici našteli sprememb zakonodaje, ki so stopnjevale tveganje revščine. Na koncu se ponudi telefonska številka in poziv k pomoči. No, in bežna omemba univerzalnega temeljnega dohodka. Kdo naj torej rešuje naše težave? Zasebne donacije. Kaj naj naredimo, ko nakažemo 2,99 evra za otroke v stiski? Ostanemo pred televizijo in gledamo nadaljevanje nacionalkinega programa.

Kdor je v torek sestavljal program, se lahko potreplja po rami. Uspela mu je namreč genialno cinična poteza, da je po dokumentarcu, ki med drugim govori tudi o kulturi revščine, sledila oddaja Moj klasični hit. In kdo je v njej zaupal, katero je njegovo najljubše klasično delo? Nihče drug kot Borut Pahor. Človek, ki se je celo predsedniško kampanjo delal, da dela, je tokrat ob spremljali Vivaldija govoril o svojem otroštvu ob učenju klavirja, se sprehajal po zlato okrašenih prostorih, v katerih visijo lestenci, potem pa še malo sanjavo zakorakal skozi jesensko pokrajino in zaskrbljeno, a odločno zrl v daljavo.

Namesto da bi torej pozivali k temu, da se razjezimo, upremo in morda tako kaj tudi spremenimo, nas je nacionalka najprej skušala uspavati s ponujanjem bližnjice donacij po mobitelu, nato pa še spomnila, naj se predajamo kulturi višjega razreda, kot to počne naš delovni predsednik.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Kultura

»Priseljenci nosimo v sebi sram, ker ne pripadamo družbi«

KOMENTAR DNEVA

»Država je odpovedala pri vključevanju Romov«

Varuh človekovih pravic je opozoril, da so izbruhi nasilja odsev sistemskih pomanjkljivosti

Naslovna tema

Ne streljajte na Božička

Vlada Roberta Goloba je izpeljala toliko sistemskih sprememb, da so se zoper njo postavile skoraj vse najmočnejše interesne skupine v državi