Vanja Pirc

3. 3. 2017  |  Mladina 9  |  Kultura

Shakespeare iz 81 kosov

Mednarodna oblikovalska nagrada za študente Akademije za likovno umetnost in oblikovanje

Nagrajeni plakat v izvirniku meri 251 cm x 189 cm

Nagrajeni plakat v izvirniku meri 251 cm x 189 cm

V vstopni avli Mestnega gledališča ljubljanskega je že nekaj časa na ogled ogromen plakat, na katerem se 81 manjših slik kot mozaik poveže v portret angleškega dramatika Williama Shakespearja. Njegova brezčasna dela še vedno uprizarjajo po vsem svetu, tudi pri nas, samo denimo Hamleta smo pri nas na oder postavili dvaindvajsetkrat, prvič že 28. decembra 1899. Zato ne preseneča, da smo se lani, ko so minila štiri stoletja od njegove smrti, dramatiku poklonili s številnimi kulturnimi dogodki in projekti. V tem kontekstu je nastal tudi plakat, ki sega od tal do stropa gledališke avle.

Prav ta plakat pa je nedavno prejel ugledno mednarodno nagrado. Pravzaprav je ni prejel samo plakat, temveč kar celotem projekt Ustvarimo Shakespearja, ki so ga v lanskem študijskem letu pod mentorstvom profesorja Eduarda Čehovina ustvarili študentje ljubljanske Akademije za likovno umetnost in oblikovanje. Zanj so prejeli srebrno nagrado na natečaju Novi talent leta 2017, ki ga pripravlja znani ameriški založnik Graphis, izdajatelj knjig o kakovostnem oblikovanju.

Pri Graphisu platinaste, zlate in srebrne nagrade za oblikovalske dosežke podelijo vsako leto in ob novincih jih namenijo tudi uveljavljenim ustvarjalcem s področja grafičnega oblikovanja, oglaševanja, fotografije in ilustracije. Slovenski študentje so po kateri od njihovih nagrad tokrat segli prvič, in kot pravi njihov mentor Čehovin, je dosežek toliko večji, ker je bilo med množico prijavljenih z vsega sveta, ki so se za nagrade potegovali v 102 kategorijah, izbranih samo 42 šol, od tega le tri iz Evrope. Poleg ljubljanske akademije sta bili to še ena nemška in ena švicarska šola.

Zato je še toliko pomembneje, da nagrajence navedemo poimensko. Gre za študente magistrskega študija ilustracije (Natalija Ambrožič, Matija Cipurić, Anja Držanič, Manca Flajs, Teja Jalovec, Barbara Kocjančič, Maša Žmitek), industrijskega oblikovanja (Filip Djurić, Blaž Habijanič, Urška Kadunc, Nejc Koželj, Matic Lenaršič, Vanja Lojen, Waseem Qandah), slikarstva (Selma Hafizović, Danilo Milovanović) in fotografije (Tjaša Kroflic, Urška Preis), ki jih je za en semester povezal izbirni predmet Grafično oblikovanje.

In kaj natančno so študentje ustvarili, kaj jim je prineslo mednarodno nagrado? Za izhodišče so vzeli znano sliko Williama Shakespearja. »Razrezali« so jo na 81 enakih delov formata A4 in jih oštevilčili, nato so si fragmente razdelili in vsak študent je tiste, ki jih je dobil v roke, interpretiral po svoje.

Nekateri so se odločili za barvitejši pristop, drugi za minimalistično rešitev, tretji so se lotili izrazitih detajlov, prav vsi pa so morali pokazati kombinacijo oblikovalskih in ilustratorskih veščin. Na koncu so vse rešitve ponovno povezali v en sam plakat dimenzij 251 cm x 189 cm. Povezali pa so jih tudi v knjigo, pri čemer so študentje dobili še dodatno nalogo: interpretirati so morali tudi izbrane Shakespearjeve citate in s tem pokazati še svoje tipografske veščine. »Koncept projekta je bil zastavljen tako, da so študentje kljub neodvisnemu delu drug od drugega na koncu dobili enovito celoto,« pravi Čehovin.

Kot smo omenili uvodoma, je nagrajeni plakat zdaj na ogled v avli Mestnega gledališča ljubljanskega. Plakat in knjigo pa skupaj z drugimi letošnjimi Graphisovimi nagrajenci najdete v knjigi New Talent Annual 2017. 

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.