Vladna propaganda

Oglaševanje drugega tira

Staš Zgonik
MLADINA, št. 25, 23. 6. 2017

Z malo »sreče« ste lahko v preteklih dneh na spletnih straneh največjih slovenskih medijev opazili klasične spletne oglase, ki so vas skušali prepričati o nujnosti izgradnje vladne različice drugega tira med Divačo in Koprom. Tudi na Mladinini spletni strani se je pojavljal tak oglas.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Staš Zgonik
MLADINA, št. 25, 23. 6. 2017

Z malo »sreče« ste lahko v preteklih dneh na spletnih straneh največjih slovenskih medijev opazili klasične spletne oglase, ki so vas skušali prepričati o nujnosti izgradnje vladne različice drugega tira med Divačo in Koprom. Tudi na Mladinini spletni strani se je pojavljal tak oglas.

A večina medijev razen Mladine je šla še dlje in naročniku – ministrstvu za infrastrukturo – omogočila tudi objavo promocijskega besedila z naslovom »Vse kar morate vedeti o drugem tiru«. Tu se pojavi dilema o prikritem oglaševanju vladnih stališč. Identična besedila so objavili Delo, Dnevnik, Siol, Finance, 24ur in spletna stran RTVSLO.

Zakon o medijih določa, da se morajo oglaševalske vsebine »povsem jasno prepoznati in se posebej ločiti od drugih programskih vsebin medija«. Vendar smo na spletni strani Dela na članek z naslovom, ki prav nič ne nakazuje, da gre za oglas, naleteli v razdelku »preberite še«, označen pa je bil zgolj z znakom za evro, kar naj bi nakazovalo plačano vsebino.

Ob kliku na povezavo smo sicer izvedeli, da gre za oglasno sporočilo, nismo pa izvedeli, kdo ga je naročil. Zakon o varstvu potrošnikov določa, da mora biti pri oglaševalskih sporočilih jasno razvidno, kdo je naročnik.

Na Delu so po našem opozorilu to napako popravili. Na spletnih straneh Dnevnika, RTVSLO, Siola in Financ naročnik prav tako ni naveden. Finance so morale v zvezi z oglasnim člankom objaviti celo popravek, ki ga je zahteval arhitekt Andrej Čufer. oglasnim člankom objaviti celo popravek, ki ga je zahteval arhitekt Andrej Čufer. oglasnim člankom objaviti celo popravek, ki Na ministrstvu za infrastrukturo so nam pojasnili, da so za oglaševalsko kampanjo porabili nekaj manj kot 17 tisoč evrov, plačali pa so z denarjem, pridobljenim na evropskem razpisu za sanacijo ozkega grla na območju Bivje na železniški povezavi Divača–Koper. »Projekt vključuje še izdelavo študij in svetovalne storitve za pripravo modela izvedbe in financiranja projekta gradnje drugega tira Divača–Koper, predvideno pa je tudi seznanjanje javnosti in podajanje relevantnih informacij o modelu izvedbe gradnje drugega tira.«

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.