Film / Ameriški morilec
American Assassin, 2017, Michael Cuesta
zadržan
Ogenj & srd.
zadržan
Ogenj & srd.
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
zadržan
Ameriški morilec, posnet po bestsellerju Vinca Flynna, se začne tako kot pred davnimi leti De Palmova Furija in tako kot danes številni teroristični napadi – s pokolom na rajski plaži. Tokrat v Španiji, kjer letuje tudi Mitch Rapp (Dylan O’Brien) z zaročenko. Jasno, teroristi – islamisti, enkrat za spremembo libijski – naredijo hudo napako: med drugim namreč hladnokrvno likvidirajo tudi Rappovo zaročenko. Še huje: likvidirajo jo pred njegovimi nemočnimi očmi. In kot da to ne bi bilo dovolj, naredijo še tipično filmsko napako: njega pustijo živega!
Rapp pusti faks, si pusti brado, nauči se arabsko, preštudira Koran, izmojstri se v borilnih veščinah in streljanju, potem pa se infiltrira v ono libijsko teroristično celico, ki ji pokaže ogenj in srd. Ja, prelevi se v mesijanskega maščevalca – kot Arnold Schwarzenegger v Civilni žrtvi. Toda njegova solo točka Cio tako impresionira, da ga posvoji in – pod taktirko ciničnega inštruktorja (Michael Keaton) – predela v morilski stroj, kakršnih smo zadnja leta videli kar nekaj. Jason Bourne je že tak. Mitch Rapp ne postane le skrito orožje ameriške zunanje politike, temveč ameriška zunanja politika, njeno utelešenje, s čimer pa le poudari to, kar že itak vemo: da je ameriška zunanja politika strukturirana kot osebno maščevanje, ki rešuje svet. Vidite, le žensko je treba ubiti. Če ne ubijejo ženske, ni motivacije. Z eno besedo: če hočete belca tako motivirati, da bo odpihnil plutonij in rešil svet, potem morajo njegovo belko ubiti nebelci.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.
Preberite tudi