Marcel Štefančič jr.

22. 12. 2017  |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

Kabinet čudes

Wonderstruck, 2017, Todd Haynes

za

Ostanki časa.

Kabinet čudes, posnet po knjigi Briana Selznicka, je film o dečku in deklici, Benu (Oakes Fegley) in Rose (Millicent Simmonds), ki ju loči 50 let: ona živi leta 1927, on pa leta 1977. Oba sta gluha. Oba se odpravita v New York: ona išče filmsko zvezdnico Lillian Mayhew (Julianne Moore), s katero je povsem obsedena (ne brez razloga), on pa očeta, ki ga ni nikoli poznal (tudi mame ni več).

Njen film je črno-bel, njegov barven. Ali se lahko v muzeju naravne zgodovine srečata brez nadnaravnih trikov? Absolutno. Todd Haynes, specialist za pozabljene filmske jezike, recimo za filmski jezik petdesetih (Daleč od nebes, Carol), namreč ne pokaže le, da ljudi »gensko« in emocionalno povezujejo detajli, ki se skrivajo v knjigah, časopisnih izrezkih, razglednicah, ploščah, miniaturnih panoramah in filmih, ampak tudi, da sta »mrtvi« jezik nemega filma in filmski jezik sedemdesetih, ki ga je formiral, v sorodu.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.