Igor Jurekovič

 |  Mladina 3  |  Družba

Facebook h koreninam

Mark Zuckerberg v novo leto z novo zaobljubo

Kako se bo Mark Zuckerberg boril proti pošasti, ki jo je ustvaril ?

Kako se bo Mark Zuckerberg boril proti pošasti, ki jo je ustvaril ?
© Profimedia

Ustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg je že deveto leto zapored na svojem profilu objavil novoletno zaobljubo. Do letošnjega leta so bile te vsakdanje narave, nekakšni projekti osebnostne rasti. Tako si je od leta 2009 obljubil, da bo nosil kravato, se naučil mandarinščine, postal vegetarijanec, spoznaval nove ljudi, obiskal vsako državo Združenih držav Amerike, vsak dan napisal zahvalno pismo ipd.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Igor Jurekovič

 |  Mladina 3  |  Družba

Kako se bo Mark Zuckerberg boril proti pošasti, ki jo je ustvaril ?

Kako se bo Mark Zuckerberg boril proti pošasti, ki jo je ustvaril ?
© Profimedia

Ustanovitelj Facebooka Mark Zuckerberg je že deveto leto zapored na svojem profilu objavil novoletno zaobljubo. Do letošnjega leta so bile te vsakdanje narave, nekakšni projekti osebnostne rasti. Tako si je od leta 2009 obljubil, da bo nosil kravato, se naučil mandarinščine, postal vegetarijanec, spoznaval nove ljudi, obiskal vsako državo Združenih držav Amerike, vsak dan napisal zahvalno pismo ipd.

Letos pa se je zaobljubil, da bo korenito spremenil Facebook; to morda ni ravno osebni, ampak bolj poklicni cilj direktorja podjetja, ki ima dve milijardi uporabnikov in je vredno 500 milijard evrov. Zuckerberg je prek računa na Facebooku sporočil, da si s spremembami želi »zavarovati skupnost pred zlorabami in sovraštvom, se obraniti pred vmešavanjem nacionalnih držav in na splošno izboljšati počutje pri rabi Facebooka«. A kaj točno bodo spremembe zajemale?

Najkorenitejšo preobrazbo bo doživel vir novic oziroma »news feed« – ta je bil do zdaj namenjen predvsem ponujanju »pomembnih vsebin«, na primer ponudbi različnih medijev. Pobuda za »prijetnejše ozračje« na družabnem omrežju pomeni, da bo news feed po novem večidel prikazoval vsebino računov prijateljev in svojcev. Težišče bo tako na osebni komunikaciji ljudi, ki se med seboj poznajo – kakršen je bil tudi prvotni namen platforme.

Družabno omrežje si želi omejiti »pasivno vsebino«, ki od uporabnika terja zgolj gledanje ali branje. To pomeni, da bodo uporabniki videli manj komercialnih in informativnih vsebin – manj sporočil blagovnih znamk, posnetkov hrane in mačk ter manj novinarskih člankov. A Facebook bo ohranil načine personaliziranja rabe. Adam Mosseri, vodja ekipe za news feed, pravi, da »bodo uporabniki imeli možnost dajanja prednosti nekaterim Facebookovim stranem in ignoriranja prijateljev«.

Spremembe moramo razumeti v kontekstu ameriških predsedniških volitev in poplave lažnih novic. Facebook je bil skupaj s Twitterjem zadnje leto najbolj na udaru zaradi omogočanja širjenja sovražnega govora in lažnega gradiva. Lani je priznal, da so ruski agenti družabno omrežje uporabljali za polariziranje ameriškega volilnega telesa.

Največ škode utegnejo pretrpeti prav mediji, za katere je Facebook glavni vir bralcev vsebin – algoritmi zdaj ne bodo razlikovali med kakovostnimi in lažnimi novicami. Pri tem pa bodo oškodovani tudi uporabniki, ki so računali, da jih bo Facebook vsako uro seznanjal s svetovnimi novicami iz najrazličnejših medijev.

Zuckerberg priznava, »da se utegne število uporabnikov zmanjšati, saj bodo prisiljeni preživeti več časa na drugih straneh«.

Facebook si z dvema milijardama mesečnih uporabnikov lahko privošči delno zmanjšanje. Veliko teže pa si zmanjšanje števila bralcev privoščijo mediji in drugi ponudniki kakovostnih vsebin.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.