Borka

16. 2. 2018  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Plošča

Nightmares On Wax: Shape The Future

2018, Warp

+ + +

Nightmares On Wax ali na kratko N.O.W. je pravi veteran. Je projekt, ki je nastal v Leedsu nekje ob koncu osemdesetih let kot posrečen spoj navdušenja nad breakdanceovskim zviranjem, surovostjo hiphop ritmov in razburljivostjo novih hibridov čisto sveže britanske klubske plesne scene. O njem se da govoriti veliko, a največ, na najkrajši način povemo z dejstvom, da gre za ime, ki je najdlje vpisano v katalog kultne sheffieldske založbe Warp. Tam je od samega začetka, od leta 1989, ponosno se ponaša z drugo izdajo v zgodovini te založbe. Od takrat se je spremenilo veliko – v postavi projekta, pa tudi v njegovem slogu.

Po prvi plošči povsem klubskega zvoka in značilno otoških, pionirskih raziskovanj v znanosti breakbeatov se je vse radikalno obrnilo na glavo. Sredi devetdesetih let je N.O.W. postal sinonim za ležerni hip-trip-jazz-soul-dub hop in kavčarsko svaljkanje, torej za muziko za uživanje ob smotkanju ali ob drugih oblikah čiliranja. Tako ostaja do danes. Čeprav je George Evelyn oziroma DJ E.A.S.E. povsem sam le redko izpeljal kakšno založniško enoto, je še zmeraj glavni obraz projekta.

Ta je zdaj postregel že z osmo ploščo, ki se slogovno ne razlikuje kaj prida od vsega, kar je povil v novem tisočletju. Premiki so počasni, klasični, celo predvidljivi, saj ne gre za kakšne resne obrate, preskoke, premisleke in pretrese, ampak zgolj za zvočno »nadgradnjo« ali »razvoj«. Za tehnični in delno tudi ideološki zasuk od semplarske lepljenke k vse bolj »živemu«, odigranemu, bendovskemu, organskemu. Od studijskega »reži in lepi« brkljanja k pravemu, fizičnemu muziciranju.

N.O.W. ustvarja muziko za tiste priložnosti, ko muzike ne poslušamo zares.

N.O.W. ustvarja muziko za tiste priložnosti, ko muzike ne poslušamo zares.
© Arhiv založbe

Gre torej za tisto, čemur izvajalci najpogosteje rečejo »ustvarjalna evolucija ali rast«.

Shape The Future je plošča motivov, ki jih najpogosteje najdemo v raznih katalogih z napotki za usklajeno ali uravnovešeno sodobno življenje in zavedanje. Ekologija, okolje, spiritualnost. Evelyn tokrat opozarja na kritičnost točke, na kateri se je znašlo človeštvo, a dlje od klišejskih parol ne on ne gosti ne pririnejo. Gostov je kar nekaj: k ustvarjanju songov je E.A.S.E. povabil vokaliste, med katerimi na papirju najbolj izstopata Jordan Rakei in Andrew Ashong. Brez pretirano visokoletečega pop nabora torej. Pa tudi brez potencialnih hitov in brez vpadljivih, markantnih kosov. Projekt je sicer zvočno najrazkošnejše delo projekta N.O.W. doslej, je najbolj orkestralno, aranžersko ambiciozen, najbolj dodelan in songovski. Ker je absolutno prijetnega, nežnega toka, slaba ura kar spolzi mimo, ne da bi enkrat zvedavo zastrigli z ušesi. Muzika za vse tiste priložnosti, ko muzike ne poslušamo zares.

Glavnega presenečenja tako ne najdemo na sami plošči. Glavno presenečenje je, kako se je nekaj tako polikanega, tako pravilnega in nevsiljivega v zvoku vsa ta leta obdržalo pri založbi z izrazitim imidžem robnosti, drznosti in raziskovanja.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.