Film / Tomb Raider

Tomb Raider, 2018, Roar Uthaug

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 12, 23. 3. 2018

zadržan

Larina pesem.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 12, 23. 3. 2018

zadržan

Larina pesem.

Tomb Raider – reboot Lare Croft – je posnet po videoigrici iz leta 2013, toda izgleda tako, kot da je posnet po Spielbergovem Lovu za izgubljenim zakladom in drugimi avanturami Indiane Jonesa. Lara Croft je digitalni Young Indy. Da je svetovna prvakinja v lokostrelstvu, mešanih borilnih veščinah in kolesarskem dostavljanju pic, vidimo v uvodu, ki nas seznani z njenimi »izvori« in »začetki«. In ker se vse začenja znova, je ne igra Angelina Jolie, temveč Alicia Vikander, občutljiva oskarjevka (Dansko dekle). Da je Lara Croft tokrat bolj čustvena, bolj senzibilizirana, bolj resnobna, bolj tuzemska in bolj v rimi s tem aktivističnim časom vemo po tem, da raje dela (raznaša pice), kot pa da bi živela od skrbniškega sklada, ki ji ga je odprl oče (Dominic West), »originalni« Indiana Jones.

Levičarka, ki noče biti multinacionalka, temveč indie? Ne, le priznati si noče, da je njen genialni oče, ki je pred leti – menda na Japonskem – izginil, res mrtev. To bi bilo preveč travmatično! To bi jo čustveno pogubilo! A še preden rečete trust fund, se prek Hongkonga, kjer si omisli kitajskega kompanjona, ki ga igra Daniel Wu (da bodo film v Aziji – okej, na Kitajskem – lažje in bolje prodajali), že zavihti na skrivnostni japonski otok (King Kong redux), kjer ob slabih replikah in brez smisla za humor išče izgubljeni zaklad, mistično grobnico »Kraljice smrti«, ki je menda zakleta, tako da bi se lahko prelevila v orožje za množično uničevanje, toda ne glede na to, da se Lara prelevi v Rambeto (s pridihom Hitrih in drznih), hladnokrvno rešiteljico sveta (NGO!), da se ji nastavi več pasti kot Indyju in da en passant visi nad orjaškimi slapovi, pada v vrtoglave brzice, sodeluje pri brodolomu leta in neštetokrat skoraj utone (film je pač posnel Roar Uthaug, režiser Vala, slovitega norveškega filma fjordske katastrofe), je jasno, da je pravi izgubljeni zaklad njen oče, ki ji je pustil ravno dovolj šifer, ugank in zagonetk, da se lahko z njim »v mislih« igra še dolgo v noč, ki grozi, da bo zalila svetlobo sveta. Če hoče ženska preživeti, mora misliti in ubijati, hoče verjetno reči tale Indy iz druge roke, ki slavi dinastičnost, nepotizem in rentništvo.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.