Marcel Štefančič jr.

11. 5. 2018  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Film

Jamski človek

Early Man, 2018, Nick Park

zadržan

Kremenčkovi vs. Kretenčkovi.

Jamski človek, britanska plastelinska stop-motion animacija, je napovednik za letošnje svetovno prvenstvo v nogometu. Tu imate pleme, ki živi v kameni dobi in izumi nogomet, a ostane v kameni dobi, tako da se potem v nogometno velesilo prelevi »bolj razvito« pleme (s francoskim akcentom!), ki je tehnološko že v bronasti dobi. Spopad med »bronastimi« profiji in »kamenimi« amaterji je neizogiben, toda najprej je treba »kamene« amaterje ponovno naučiti nogometne genialnosti. Jamski človek, remiks Kremenčkovih, Sedmih veličastnih, Milijona let pred našim štetjem, Jurskega parka in Zaporniškega kroga (oh, in »ljubke« homofobične panike), je žalovanje za nogometom, nacionalnim športom, ki so ga Britancem speljali zavojevalski »tujci«.

Jamski človek zasije le tu in tam, sicer pa izgleda kot rutinsko delo – že zgodba je tako generična, da avtomatično zniža vsa pričakovanja. Kar ne bi bilo nič posebnega, če ne bi bil Jamski človek delo Nicka Parka, vrhunskega, tako rekoč kultnega animatorja, avtorja Kokošk na begu in Wallacea & Gromita. Le nostalgija, s katero je prepojen Jamski človek, se zdi nekako logična – Park upravičeno pogreša svoje »zlate« čase.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.