Izak Košir

15. 6. 2018  |  Mladina 24  |  Družba

»Z limon na lubenice«

Povečanje prsi kot povabilo na absolventski izlet 

Nagradna igra »Nova košarica samozavesti«

Nagradna igra »Nova košarica samozavesti«
© Facebook

Potovalna agencija Collegium si je pred kratkim privoščila ponižujočo kampanjo, ki je študentke nagovarjala: »Imaš kolegico, ki bi rada šla z limon na lubenice, ali pa kolega, ki si želi obratno?«

Šlo je za nagradno igro, ki je absolvente nagovarjala, naj na Facebooku označijo prijateljico, nezadovoljno z velikostjo svojih prsi. Dekletu, ki bo izžrebano in bo šlo na absolventski izlet, bo nato plastični kirurg povečal prsi. Nad nagradno igro pa ni ogorčen zgolj del slovenske javnosti, temveč tudi društvo slovenskih plastičnih kirurgov.

V Delovnem odboru za feminizem študentske skupnosti (DOFEM) Iskra strategijo turistične agencije Collegium in njeno promocijsko igro obsojajo, saj menijo, da je sporočilo slogana enačenje samozavesti z videzom. »Zgolj, če bomo lepe, bomo tudi srečne. Dekolte, ki ne sme odstopati od norme ’primerno velike košarice’, nam tako pravi, da je žensko telo lahko le objektivirano,« je zapisala Sara Svati Sharan, članica DOFEM, ki poudarja, da je sporno tudi promoviranje zabave pod oznako »brez cenzure«, saj je pojem cenzure »očitno vezan izključno na sfero spolnosti, razumljeno v ozkem okviru, kakor jo reproducira pornografska estetika«.

V DOFEM poudarjajo, da so se s to oznako v Collegiumu že vnaprej postavili v defenzivni položaj: ko zavrnemo fetiš velikega oprsja, že izvajamo cenzuro in onemogočamo »svobodo izražanja«. »Ampak ker ni treba, da je naše življenje njihov pornič, le cenzurirajmo agencijo Collegium,« še dodaja Sara Svati Sharan.

Da je omenjena nagradna igra sporna z več vidikov, se strinja tudi Tjaša Franko, članica uredništva spletnega portala Spol. si: »Če so vse skupaj želeli prikazati kot podiranje tabuja estetske kirurgije, so popolnoma zgrešili njeno bistvo, ko so jo postavili v kontekst pomanjkljive samozavesti, zabave in turistične ponudbe. Estetskih posegov ne smemo jemati zlahka, mlade ženske, ki jim je igra namenjena, so zaradi idealov že brez tega pod velikim pritiskom. V agenciji pa jim je hkrati uspelo užaliti še moške, saj so jim v ’hecu’ ponudili zmanjšanje prsi. Omenjena agencija je sicer znana po seksistični promociji, preseneča pa sodelovanje estetskega kirurga.«

Po besedah direktorja agencije gre za »hudomušno zamisel«, ki naj bi jo sprejeli »s smehom«.

»Zagotovo ni smešno, da je bila igra zastavljena tako, da so udeleženci z označevanjem prijateljic in prijateljev na Facebooku s prstom kazali na tiste, ki imajo premajhne oziroma prevelike prsi, ter jim s tem še dodatno omajali samozavest. Lepotna industrija in mediji z mnenjem, da samozavest temelji le na zunanjem videzu, v resnici ljudi popredmetijo,« poudarja Tjaša Franko.

Nagradno igro je na Facebooku všečkalo nekaj več kot 300 ljudi, kar je za takšno zadevo razmeroma malo, je pa zgovornejše število delitev, teh je bilo 195, kar pomeni, da doseg ni bil zanemarljiv, najbolj zaskrbljujoče je bilo število ljudi, ki je v nagradni igri sodelovalo – več kot tisoč ljudi je v komentarjih označilo osebo, za katero so menili, da bi potrebovala večje prsi.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.