Film / Grace Jones

Grace Jones: Bloodlight and Bami, 2017, Sophie Fiennes

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 25, 22. 6. 2018

za

Put some Grace in your Face.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 25, 22. 6. 2018

za

Put some Grace in your Face.

»Ne vstajajte, gospodje, le mimo grem,« pravi Bob Dylan v štiklu Things Have Changed. Natanko to bi lahko rekla Grace Jones: le mimo grem! Vedno je namreč izgledala tako: kot da gre le mimo, kot da ni od tu, kot mistična migrantka, kot kozmična enigma, kot space oddity, kot Wonder Woman, kot modni krik z drugega planeta, kot vizualni précis. Časa imate le toliko, da lahko dahnete: čestitam! Če bi se poročila z Davidom Bowiejem, ki je prav tako ljubil glam, glitter in androginični imidž, bi bilo tako logično kot to, da se z njim ni poročila – vedno je izgledala divje, silovito, kruto, orkansko (»I am woman, I am sun«), pač tako, kot da je stopila iz filma.

Iz svojega filma. Ali pa iz svojega zasebnega dizajnerskega pekla, če hočete. In ko jo v temle – niti približno wikipedičnem – dokuju, ki ga je začela Sophie Fiennes, Žižkova režiserka, snemati pred desetimi leti in v katerem se posnetki njenih koncertnih nastopov (Slave to the Rhythm, Love is the Drug ipd.), studijskih snemanj (albuma Hurricane), zakulisnega vzdušja in hotelskih bivakiranj prepletajo s posnetki njene čudno sproščene vrnitve na Jamajko, k svoji družini, v kraje svojega otroštva, revščine, brutalnega patriarha, imenovanega »Mas P« (= Master Peart), in travm, ki so del odgovora na vprašanje, zakaj je svoje življenje (»Bami«) tako bojevniško in kameleonsko sublimirala v umetnost (»Bloodlighnt«), sebe pa v impozantno umetnino. Ko nekdo vpraša, če bo še kdaj igrala v filmu, odvrne: »V svojem.« A brez skrbi – niti film o njej je ne bi mogel zasenčiti. (Kinodvor)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Naslovna tema

Kje bo volivce iskal Vladimir Prebilič?

Upanje sredice

Teden

V šoli ali doma?

Ustavno sodišče potrdilo ustavnost zakonskih sprememb pri urejanju šolanja od doma

Kultura

»V Ljubljani se dogaja to, kar opažam povsod po Evropi«

Vincenzo Latronico, italijanski pisatelj, avtor svetovne uspešnice Popolnosti, o Berlinu nekoč in danes, gentrifikaciji, normativnem seksu, izgubljenem evropskem projektu in pomenu skupnosti