Film / Ant-Man in Osa

Ant-Man and the Wasp, 2018, Peyton Reed

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 28, 13. 7. 2018

zadržan +

Visoka šola ideologije.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 28, 13. 7. 2018

zadržan +

Visoka šola ideologije.

Scott Lang (Paul Rudd) je Ant-Man, mikroskopski superjunak, zato je idealen za penetracijo v kvantno infinitezimalno realnost, v kateri naj bi se na meji med življenjem in smrtjo – v nekakšnih altervicah, podobno kot Patrick Swayze v Duhu – nahajala izgubljena, subatomska Michelle Pfeiffer. Njen znanstveni, nanotehnološki mož, Michael Douglas, jo hoče nazaj, prav tako njena hči Hope (Evangeline Lilly), ki za potrebe te odrešilne penetracije mutira v superjunaško Oso ( ja, kapitalizem res, kot bi rekla Marx in Engels, trga in skruni družino), primer opolnomočene ženske, ki se sooči s »temno stranjo« ženskega opolnomočenja, okuženo, diabolično nihilistko, imenovano Duh (Hannah John-Kamen).

Vidite, ni vsako žensko opolnomočenje sprejemljivo – Duh hoče to doseči na silo, od zgoraj. Hope-Osa pa skuša to doseči s samozatajevanjem, od spodaj. Sporočilo tega sarkastično staromodnega superjunaškega spektakla – in sploh imperija, imenovanega Marvel Cinematic Universe – je jasno: ženska mora znati biti majhna, da bi bila lahko velika! Ženska naj se opolnomoči, toda neopazno, na neviden in nevsiljiv način! Čudna ideologija za film, ki se ponaša s tem, da je lansiral novo »superžensko«, novo »čudežno žensko«. A to še ni vse. Lang/Ant-Man je nedavno – v filmu Stotnik Amerika: Državljanska vojna – rešil kataklizmični svet, pa ga v filmu Ant-Man in Osa, Marvelovem generiku, kljub temu najdemo v hišnem priporu (z elektronsko zapestnico), ker je delal na svojo roko in ker se pred reševanjem sveta – pred svojo superjunaško intervencijo – ni uradno registriral. Red je red. Sporočilo je torej na dlani: vsakič resda naredimo veliko gospodarsko škodo, a spoštujemo pravno državo! Ideologija Marvelovega superjunaštva je ideologija ameriškega policaja, ki črnca najprej nagarba in opustoši, potem pa ga – ko ga tlači v policijski avto – nežno in uvidevno prime za glavo, da se slučajno ne bi udaril ob streho. In dalje: ideologija Marvelovega superjunaštva je ideologija ameriške zunanje politike – superjunaki v Marvelovih superspektaklih doma, v Ameriki, počnejo to (pustošijo, rušijo, gazijo, testirajo nova destruktivna orožja ipd.), kar sicer počnejo v tujini, v tretjem svetu (zdaj v Iraku in Afganistanu, nekoč v Vietnamu in Koreji). Scott Lang je nekdanji kriminalec, ki se je po »čudežni« pridobitvi nadčloveških sposobnosti prelevil v superjunaka, Ant-Mana, kar pomeni: v obrambo domovine – zaščito domovinske varnosti, meja, nacionalnih interesov ipd. – je treba vključiti tudi podzemlje! In ker Zlo preži povsod, v vsakem kotu, v vsaki špranji, sta Lang/Ant-Man in Hope-Osa še toliko bolj dobrodošla, saj sta sposobna »čudežnega« pomanjšanja na velikost insekta. Tudi insekti so Američani! Če so v Ameriko prišli po legalni poti.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.