Goran Kompoš

 |  Mladina 33  |  Kultura  |  Plošča

Travis Scott: Astroworld

2018, Epic

Travis Scott z novo, tretjo ploščo preseneča – a še večje presenečenje kot to, da je s prvega mesta ameriškega Billboarda sklatil Draka, ki je tam vztrajal pet tednov, je to, da se je skupaj z njim znašel na tretjem mestu britanske lestvice najbolje prodajanih plošč. Ja, Astroworld je dizajnerski izdelek. Je po najvišjih obrtniških standardih ukrojena plošča, za katero so dovolj dobra le prva mesta lestvic in vloga favorita na naslednji podelitvi grammyev. Za 26-letnika, ki se je v prvi kategoriji raperjev, predvsem zaradi megahita Goosebumps, ustvarjenega skupaj s Kendrickom Lamarjem, znašel že pred tremi leti, bi karkoli drugega veljalo za spodrsljaj.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Goran Kompoš

 |  Mladina 33  |  Kultura  |  Plošča

Travis Scott z novo, tretjo ploščo preseneča – a še večje presenečenje kot to, da je s prvega mesta ameriškega Billboarda sklatil Draka, ki je tam vztrajal pet tednov, je to, da se je skupaj z njim znašel na tretjem mestu britanske lestvice najbolje prodajanih plošč. Ja, Astroworld je dizajnerski izdelek. Je po najvišjih obrtniških standardih ukrojena plošča, za katero so dovolj dobra le prva mesta lestvic in vloga favorita na naslednji podelitvi grammyev. Za 26-letnika, ki se je v prvi kategoriji raperjev, predvsem zaradi megahita Goosebumps, ustvarjenega skupaj s Kendrickom Lamarjem, znašel že pred tremi leti, bi karkoli drugega veljalo za spodrsljaj.

Da se Scottu obetajo velike stvari, je bilo sicer jasno že pred šestimi leti, ko se je še pred izidom prvega mikstejpa znašel v varstvu založniške velikanke Epic in znamke Good Music Kanyeja Westa. Z drznimi beati, ki jih je rezal za tega, si je hitro pridelal sloves trap producenta za prihodnost, to pa je botrovalo sodelovanju z Jay-Z-jem, Johnom Legendom, Drakom, Madonno, Rihanno, zasedbo Migos in še nekaterimi zvezdniki. Ko je leta 2015 objavil prvenec Rodeo, so na njem med drugim sodelovali Quavo, The Weeknd, Young Thug, Justin Bieber in kakopak Kanye West, s katerim so mu od letos skupne tudi družinske vezi v klanu Kardashian/Jenner.

Nenavadni, elegantni trapovski avanturizem Travisa Scotta je naposled dozorel.

Nenavadni, elegantni trapovski avanturizem Travisa Scotta je naposled dozorel.
© Arhiv založbe

No, Scottu izjemna pozornost ni padla z neba. Njegovo producentsko inovativnost radi primerjajo z Westovim vplivom na raperske smernice na začetku prejšnjega desetletja, hkrati pa bo prav Astroworld najbrž plošča, s katero mu bo uspelo stopiti iz mentorjeve sence. Po novem to ni več Scott, ki poskuša biti West, pač pa Scott, karšen bi si zdaj želel biti West. Zdi se, da je čas za Scottov nenavadni, elegantni, pogosto s psihedeličnimi pritiklinami prešpikani trapovski avanturizem naposled dozorel. Tudi zato, ker se zdaj očitno suverno počuti v vlogi nekakšnega umetniškega vodje. Za ploščo, pri kateri se je tematsko oprl na zaprtje zabaviščnega parka Astroworld, zaradi česar je njegov domači Houston izgubil pomemben mestni utrip, je spet zbral impresivno četo sodelavcev. Drake, Frank Ocean, Pharrell Williams, The Weeknd, Quavo, Kid Cudi, James Blake, Kevin Parker (Tame Impala) in celo Stevie Wonder – to je le peščica pomembnežev, ki so na plošči pustili pečat.

Slaba plat tega, da je pri vsaki od 17 skladb v povprečju sodelovalo kakih deset izvajalcev, piscev skladb in producentov, je, da je Astroworld trapersko nepoučenemu poslušalcu slišati enako kot vsaka druga (mainstream) trap plošča. Ko jo bodo zanamci poslušali čez deset ali dvajset let, bo njihov sklep jasen: to je bila glasba, ki je definirala dvajseta leta 21. stoletja. Glasba, ki jo je povozil čas. No, Scott se s tem ne obremenjuje. Ustvarja za sodobnike in ti so s ploščo Astroworld nedvomno dobili enega poletnih favoritov. Navkljub sporni odstranitvi Amande Lepore z naslovnice.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.