Marcel Štefančič jr.

26. 10. 2018  |  Mladina 43  |  Kultura  |  Film

Noč grozljivk

V sredo, 31. oktobra, bodo Kinodvor že tradicionalno tresli groza, gorje in gravž.

Rosemaryjin otrok

Rosemaryjin otrok

17:00 Rosemaryjin otrok (Rosemary’s Baby)

“Bog je mrtev! Satan živi,” slišimo v tejle neogotski klasiki, s katero je Roman Polanski svetu in letu 1968 res pokazal hudiča. Frustrirani, pohlepni igralec (John Cassavetes) svojega še nerojenega otroka skrivaj – brez vednosti svoje žene Rosemary (Mia Farrow) – proda satanistični sekti, ki stanuje v stanovanjskem kompleksu, v katerega se preselita (in v katerem s0 12 let kasneje ustrelili Johna Lennona!). V zameno za ritualno kri svojega otroka dobi filmske vloge, kariero, slavo, socialni uspeh, ameriški sen. Film, posnet po bestsellerju Ire Levina, je demitiziral idilo nuklearne družine in psihološke stroške življenja pod vse bolj stresnim, vse bolj kompetitivnim kapitalizmom. Če hočeš imeti družino, se moraš prodati!

19:45 Overlord

Najbolj slovenska grozljivka leta – II. svetovna vojna, mrtvi, ki nočejo umreti, preteklost, ki se vrača. Ne dogaja se v Sloveniji, temveč v Franciji, kamor se med II. svetovno vojno – tik pred zavezniškim izkrcanjem v Normandiji, alias operacijo Overlord – infiltrirajo ameriški komandosi, ki naj bi razstrelili nacistični radijski stolp, toda razčefuk, ki jih pričaka, je le uvod v pekel, iz katerega skočijo pošasti, ki – vsaj tisto noč – izgledajo hujše od nacijev. A ne pozabite: naciji, ki so snovali tisočletni rajh, so potrebovali vojake, ki bodo vzdržali tisoč let! Reševanje vojaka Ryana sreča Mrtvi sneg.

22:00 Suspiria

Kdor pleše, zlo misli! Dario Argento, italijanski kralj groze, gorja in gravža, je leta 1977 posnel Suspirio, neogotsko grozljivko, v kateri v nemški Freiburg prispe ameriška plesalka Susy (Jessica Harper), da bi se mojstrila na baletni akademiji, a jo okultna atmosfera, psihedelična dekadenca, halucinantne vizije in nevidno zlo z umetniškim imenom “Črna kraljica” kmalu prelevijo v Alico v čudežni deželi. Logika ne obstaja več, realnost privzame logiko sanj. Argento kamero prelevi v osebo – v umetnika, kreatorja, demona, terorista, tako da imate občutek, da junakinjo dejansko preganja film in da je Argento hotel posneti čisti, absolutni film. Luca Guadagnino, avtor filma Pokliči me po svojem imenu, Suspirio – z Dakoto Johnson v vlogi plesalke – preseli v Berlin, ki je leta 1977 – ja, v letu originalne Suspirie – prežet s punkom, terorjem Frakcije rdeče armade (alias Baader-Meinhof) in postnacističnim kičem, toda ne pričakujte rimejka, temveč reimaginacijo filma, ki ga je režiser poklical po svojem imenu.

01:00 Pekel (Die Hölle)

Sadistični, ekstremistični serijski morilec, ki terorizira Dunaj (grešnice!), si bo želel, da ne bi nikoli srečal gibanja #MeToo, kajti ko se spravi na Özge (Violetta Schurawlow), taksistko turškega rodu, niti sluti ne, kaj vse se lahko zgodi, ko se lovec prelevi v plen – in tarčo tajskega boksa.

03:00 Zlobni mrtveci (Evil Dead)

Kultni šoker, ki ga je leta 1981 posnel Sam Raimi! Ash (Bruce Campbell) in prijatelji se priklatijo v kočo v gozdu, odprejo Knjigo mrtvih, ki je ne bi smeli, in že jih nevidni, manični, hiperaktivni demon pošlje v torture porn – stari uroki trgajo kožo, parajo žile, odpirajo telesa, maličijo jezike, cefrajo um, režejo spomine, bruhajo tradicijo in posiljujejo žive ter se pri tem metazabavajo. Točno, ni večje pošasti od narave!

04:45 Mrzla koža (Cold Skin)

Jaz sem legenda na Antarktiki? To je pa noro: meteorolog, ki ima za sabo težke čase, se leta 1914 preseli na konec sveta, da bi imel mir – potem pa ravno tam I. svetovna vojna priredi svojo noč grozljivk.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.