Kako ustvariti lažno novico?
Računalniška igra za vse zanesenjake
Čestitamo, zbral si vojsko sledilcev !
© www.badnews.com
Nekateri se proti lažnim novicam borijo, drugi jih ustvarjajo. Obstaja pa še tretja možnost. Takšna je spletna igra Bad News, ki jo najdete na spletnem naslovu getbadnews.com in ki vas že na naslovni strani vabi z besedami: »Od lažnih novic do kaosa! Kako slabi ste? Pridobite čim več sledilcev.« Stvaritelj internetne igre je Ruurd Oosterwoud, ustanovitelj organizacije DROG, katere namen je boj proti lažnim novicam. Oosterwoud s sodelavci po Evropi ozavešča, da ni vse, kar preberete na spletu, resnično, DROG pa si prizadeva, da bi prav vsakega uporabnika naučil ločevati med lažnimi in resničnimi novicami.
Pri igri Bad News je uporabniku skozi udeležbo predstavljeno, kaj na spletu generira največ klikov, na kakšne novice se uporabniki najbolj odzivajo, kako na širjenje lažnih novic vplivajo lažni spletni profili (boti) in podobno. Na podlagi iger, v katerih uporabnik igra nekakšnega medijskega zlikovca in skuša biti karseda slab, škodljiv in lažniv, ni težko dojeti, da so najpomembnejši dejavnik pri širjenju lažnih novic čustva. Ta so najpomembnejše orodje pri nagovarjanju ljudi in učinkovitejši mehanizem kot suhoparna dejstva, četudi so ta resnična. V igri je predstavljeno, kako prek lažnih medijev in družabnih omrežij zlahka izkoriščamo stisko nezadovoljnih ljudi, kako je množicam v času krize lahko prodajati paranojo in strah ter sejati dvom o verodostojnosti znanstvenih ustanov.
Oosterwoud poudarja, da je ključ do zmage nad lažnimi novicami v izobraževanju. Ljudi bi bilo treba naučiti, da dezinformacije prepoznajo sami, nenehna demonizacija tistih, ki lažne novice ustvarjajo, pa ni prava pot. Le tako, z ozaveščenim bralstvom, jim lahko iz rok vzamemo orožje.
Igrico lahko Bad News preizkusite s klikom na to povezavo >>
Draga bralka, dragi bralec. Kdor želi danes ohraniti trezno glavo, mora imeti dostop do kakovostnih informacij.
Svet je, žal, nasičen z informacijskim šumom, dobre in premišljene analize, komentarji, recenzije in napovedi pa so v Mladini dostopni zgolj naročnikom. Ta prispevek smo za vas izjemoma odklenili.
Naredite tudi vi kaj zase, postanite naš naročnik in preizkusite Mladinin učinek.