Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

30. 11. 2018  |  Mladina 48  |  Kultura

Parada futuristične elektronike

Na festivalu Grounded so nas razplesali LOFT, rRoxymore, Ariel Zetina in drugi

Za uvod v osrednji del noči s tujimi gosti je z živo manipulacijo elegantnih house in techno ritmov poskrbela francoska producentka rRoxymore.

Za uvod v osrednji del noči s tujimi gosti je z živo manipulacijo elegantnih house in techno ritmov poskrbela francoska producentka rRoxymore.

Kakšen je vpliv novih tehnologij na naš vsakdan? Odgovore na to in podobna vprašanja so prejšnji teden na različnih ljubljanskih lokacijah, v razpravah, na predstavitvah in (filmskih) projekcijah, s kritičnim, aktivističnim predznakom iskali udeleženci festivala Grounded. Na temo tokratnega, drugega festivala »Intima v času umetne inteligence« so se deloma naslonili tudi nekateri glasbeni gostje, denimo programer, producent in eden vidnejših predstavnikov gibanja algorave Renick Bell. Predvsem petkov zaključni dogodek v metelkovskih klubih Monokel in Tiffany pa je bil osredotočen na klubsko kulturo oziroma najaktualnejšo elektronsko plesno glasbo. Imena nastopajočih, vsaj pri nas še razmeroma neznanih, so nagovarjala nišno občinstvo, sta pa napolnjena kluba potrdila zaupanje v izbor organizatorjev.

Upravičeno. Za programom festivala namreč stoji (razširjena) ekipa kluba Pritličje, kjer večkrat slišimo ustvarjalce, ki oznanjajo nove elektronske trende in si po navadi šele utirajo prostor na širšo sceno. To, da se je ekipa zelo resno lotila vzgoje (svojega) občinstva, je potrdil tudi atraktiven petkov klubski zaključek festivala Grounded, na katerem se je skupaj predstavilo deset domačih in tujih ustvarjalcev. Za uvod v osrednji del noči s tujimi gosti je z živo manipulacijo elegantnih house in techno ritmov s pritiklinami gruvajočega bassa poskrbela v Berlinu delujoča francoska producentka rRoxymore, ki je v zadnjih treh letih deležna precejšnje pozornosti širše elektronske scene. Vzporedno je v Monoklu med razgrajaškim bassom in brzostrelnim hardcorom spretno preklapljal Milančan Rapala700. Svoja trša, plesno nepopustljiva in hkrati igriva industrial in gabber orodja je vpregla tudi švedska producentka in didžejka Kablam, sicer članica odmevnega kolektiva Janus, ki je v zadnjih nekaj letih močno prevetril berlinsko klubsko dogajanje.

Vrhunca petkovega plesnega užitkarjenja lahko pripišemo predstavnikoma chicaške in manchestrske klubske scene. Prvo je z igrivim navigiranjem med različnimi izpeljankami sodobne elektronike in klasičnih klubskih bangerjev (s svojim prvim nastopom v Evropi) zastopala Ariel Zetina, sicer tudi članica aktivističnega glasbenega kolektiva Discwoman. Povsem samosvoj set pa je ponudila britanska producentka in didžejka LOFT. Ne le zaradi izvrstnega izbora sodobne plesne elektronike, ki v dobršni meri sloni na klubskih priredbah manj znanih skladb in hitičev, nabranih v zakladnicah plesnega popa, drzne elektronike ali pa baile funka, temveč tudi zaradi zabavnega emsijanja – napovedi med komadi, s katerimi spodbuja plesalce in poskrbi za vrhunsko skupnostno izkušnjo. Piko na »i« plesno veseljaškemu in poučnemu dogodku so s poznavalskimi seti dodali domači izvajalci Tetsuo, Futon, Warrego Valles in R36. Skupaj z nastopi tujih gostov gotovo razlog za to, da bo letošnji Grounded ostal v lepem spominu, in hkrati obet za to, da ga bomo prihodnje leto obiskali tretjič.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.