Goran Kompoš  |  foto: Bernarda Conic

25. 1. 2019  |  Mladina 4  |  Kultura  |  Dogodki

Učna ura retro elektronike

Angažirani ljubljanski kolektiv Phi je v klubu K4 gostil kultnega Londončana DMX Krewa

DMX Krew je suvereno, subtilno in nekoliko nostalgično vijugal med electrom, acidom in technom, s pravilnim tempiranjem pa je izvrstno stopnjeval plesno razpoloženje.

DMX Krew je suvereno, subtilno in nekoliko nostalgično vijugal med electrom, acidom in technom, s pravilnim tempiranjem pa je izvrstno stopnjeval plesno razpoloženje.

Za domače dogodke z elektronsko plesno glasbo še vedno velja pravilo, da je obiskovalce najlažje privabiti s popularnimi tujimi didžeji. Za širše občinstvo je pač pomembna predvsem razvpitost gostov, kultura elektronske glasbe pa ponavadi nima tako pomembne vloge. Ampak obstajajo tudi organizatorji, ki na prvo mesto spoštljivo postavljajo prav to kulturo. Eden takšnih je ljubljanski kolektiv Phi, kjer je prejšnji petek v klubu K4 gostoval britanski elektronski veteran DMX Krew. Gre sicer za izjemno cenjenega producenta, je pa hkrati res, da s svojo glasbo nagovarja predvsem nekoliko butičnejše poznavalce. Zato lahko razlog za dober obisk dogodka mirno lahko pripišemo predvsem kolektivu Phi.

Ta je prvi dogodek organiziral pred dobrimi tremi leti, od takrat polni klube na različnih koncih Slovenije, v Soški dolini pa pripravlja tudi večdnevni festival elektronske glasbe od:vod, ki bo letos poleti zabeležil tretjo ponovitev. Ker so leta 2016 na noge postavili še založbo, pri kateri so doslej objavili pet plošč domačih producentov Vida Vaia, Evana in Random Logic, so jih že opazili tudi v tujini, med drugim pri priljubljenih, na elektronsko glasbo osredotočenih spletnih platformah Resident Advisor in DJ Mag. Vid Vai in ostali Phijevi didžeji Roiss, Nikolaj in Kosta so s svojimi seti, ki so jih postavili na žlahtnih odvodih techna, housa, IDM-a in breakbeata, tudi na petkovem dogodku potrdili veliko angažiranost kolektiva. Njegovo poslanstvo pa je izvrstno zaokrožil še osrednji gost.

Ja, Londončan DMX Krew bi po skorajšnjih tridesetih letih producentske kariere lahko bolje unovčeval svoj renome in si ceno zviševal z izbirčnostjo in različnimi promocijskimi triki. Navsezadnje je bil že od sredine devetdesetih let eden od osrednjih predstavnikov Aphex Twinove založbe Rephlex. Ampak DMX Krew je ves čas ostajal zvest podtalju in svojim producentskim koreninam, ki jih je še kot najstnik pognal na njivah techna, electra, acida, breakbeata, IDM-a in sintovskega popa z vrhov britanskih lestvic druge polovice osemdesetih let. Ker se je vsa ta leta ukvarjal z raznoterimi križanji teh žanrov, je skoraj logično, da je svoj izraz izpopolnil do popolnosti. To je potrdil tudi s svojim tokratnim setom, s katerim je suvereno, subtilno in nekoliko nostalgično vijugal med electrom, acidom in technom, s pravilnim tempiranjem pa je izvrstno stopnjeval plesno razpoloženje.

Na prvi pogled je bilo gostovanje DMX Krewa nekoliko tvegana poteza. Na naših plesiščih smo namreč že videli nekaj njegovih somišljenikov, ki pa so pogosto nastopili v skoraj povsem praznih klubih. Ampak ekipa Phi, ki bo 8. marca na svojem naslednjem dogodku gostila še enega kultnega rephlexsovca, finskega mojstra Aleksija Perälo, je lep dokaz tega, da se trud včasih poplača.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.