Goran Kompoš  |  foto: Miha Fras

15. 2. 2019  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Dogodki

Kitarski techno

Po osmih letih se je v Kino Šiška vrnil atraktivni dunajski trio Elektro Guzzi

Trojec sicer ni videti kot tipična plesna zasedba, toda le dokler ne začne mojstrsko preigravati svojih izpeljank techna, ki se jih ne bi sramovali niti detroitski pionirji.

Trojec sicer ni videti kot tipična plesna zasedba, toda le dokler ne začne mojstrsko preigravati svojih izpeljank techna, ki se jih ne bi sramovali niti detroitski pionirji.

Dunajski trojec Elektro Guzzi se je v ljubljanskem Kinu Šiška prvič predstavil pred osmimi leti. Takrat je nastopil na odru velike dvorane, a verjetno zato, ker si je oder delil s precej bolj znanim someščanom Patrickom Pulsingerjem – producentom, ki je zvok dunajskega techna izvozil na svetovno glasbeno prizorišče. Leta 2015 je zasedba v okviru prvega festivala Ment nastopila v mnogo manjšem ljubljanskem klubu Channel Zero in dve leti pozneje še v Škofji Loki in v Velenju. Očitno ima pri nas veliko oboževalcev, zato ni presenetljivo, da je svoj koncert razprodal tudi prejšnji četrtek. Sprva se je zdelo nekoliko negospodarno, da organizatorji koncerta iz manjše spodnje dvorane Kina Šiška niso prestavili v veliko, ampak odločitev je bila po razplesanem občinstvu sodeč očitno prava. Ja, v zadnjem letu smo v Komuni KŠ doživeli nekaj izvrstnih plesnih partijev in tem lahko zdaj mirno prištejemo še nastop Elektro Guzzi.

Trio v klasični rock postavi s kitaro, basom in bobni na prvi pogled sicer ni videti kot tipična plesna zasedba, toda le dokler ne začne mojstrsko preigravati svojih izpeljank techna, ki se jih ne bi sramovali niti detroitski pionirji. V tem je tako dober, da je že kmalu po objavi prvenca pred devetimi leti začel nastopati na najbolj cenjenih elektronskih festivalih in danes upravičeno velja za eno vidnejših koncertnih atrakcij. Kljub temu pa smo tokrat pričakovali nekoliko drugačen nastop, predvsem zaradi konec prejšnjega leta objavljene plošče Polybrass, ki jo je trojec posnel v sodelovanju s tremi pozavnisti, med drugim tudi s Hilariyem Jefferyjem, ki smo ga v Kinu Šiška pred leti videli z izvrstnim avantgardnim klasičnim orkestrom Zeitkratzer. Ja, nova plošča je napovedovala, da se je Elektro Guzzi z njo izrazno pravzaprav vrnil v svoje začetno obdobje, ko si v družbi takrat zelo priljubljenih dunajskih elektroakustičnih bendov, kot sta denimo Radian in Trapist, še ni upal na glas razmišljati o technu. No, ob ritmičnih techno repeticijah, ki so v četrtek narekovale plesno razpoloženje v nabito polni dvorani, je bilo jasno, da se je kakršnihkoli predsodkov povsem znebil. Predvsem takrat, ko so nekoliko bolj v ospredje stopili trije pozavnisti, je glasba vsaj deloma sicer dobila priokus (eksperimentalnejšega) izraza z nove plošče. Ampak mnogo več prostora je vendarle dobil izjemno kompakten, premišljen in vrhunsko odigran techno, ki je ob subtilni spremljavi pozavn zaživel v še bolj zvočno teksturiranih podobah.

Spet ni bilo nobenega dvoma o tem, da jazzovsko izšolani trojec techna ne igra zato, ker tega s tovrstnim pristopom ne počne nihče drug, ampak zato, ker v tem uživa. In sodeč po izvrstnem razpoloženju so to začutili tudi obiskovalci. Odločitev za manjšo dvorano je kmalu postala tako rekoč logična. Ne le zaradi do plesnih korakov prijaznejših tal, temveč predvsem zaradi mnogo intenzivnejše celostne izkušnje.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.