Samovozeči avto na slovenskih cestah

Fantomski voznik

Staš Zgonik
MLADINA, št. 8, 22. 2. 2019

Po Dunajski mimo bežigrajskega stadiona

Po Dunajski mimo bežigrajskega stadiona
© Youtube

Univerza v Surreyju v Veliki Britaniji je decembra lani na portalu YouTube objavila video, v katerem hvalijo svoje znanje s področja povezovanja tehnologije prenosa podatkov in samovozečih vozil. V njem je tudi nekajsekundni kader, ki prikazuje električni avtomobil Tesla, ki brez voznika na vozniškem sedežu vozi po prometni Dunajski cesti v Ljubljani mimo Bežigrajskega stadiona.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Staš Zgonik
MLADINA, št. 8, 22. 2. 2019

Po Dunajski mimo bežigrajskega stadiona

Po Dunajski mimo bežigrajskega stadiona
© Youtube

Univerza v Surreyju v Veliki Britaniji je decembra lani na portalu YouTube objavila video, v katerem hvalijo svoje znanje s področja povezovanja tehnologije prenosa podatkov in samovozečih vozil. V njem je tudi nekajsekundni kader, ki prikazuje električni avtomobil Tesla, ki brez voznika na vozniškem sedežu vozi po prometni Dunajski cesti v Ljubljani mimo Bežigrajskega stadiona.

Na posnetek je prejšnji teden na Twitterju opozoril fotograf Alan Orlič. Kot so nam povedali na ministrstvu za infrastrukturo, »vožnja z vozili brez voznika, ki bi bil v vsakem trenutku sposoben prevzeti nadzor nad vozilom, po zakonu ni dovoljena«.

Slovenska zakonodaja tega vprašanja trenutno sploh še ne ureja. Še najbliže smo prišli lani spomladi, ko je vlada Mira Cerarja že podprla predlog novele zakona o pravilih cestnega prometa, ki bi urejal pogoje za preizkušanje avtonomnih vozil. Zakon, ki ga je v parlamentarni postopek vložil poslanec Kamal Izidor Shaker, je sicer predvideval posebno označitev omejenega območja, kjer bi bilo tovrstno preizkušanje dovoljeno. In vpadnica glavnega mesta verjetno ne bi prišla v poštev. Zakon zaradi predčasnega odstopa vlade nato ni bil potrjen v državnem zboru.

Kot so nam povedali na Policiji, zakonodaja tako trenutno ne predpisuje niti kazni, povezanih z upravljanjem in odgovornostjo samovozečih avtomobilov. »Če bi policisti zaznali vozilo brez voznika, bi takšno vozilo izločili iz prometa.«

Po našem poizvedovanju pri Univerzi v Surreyju se nam je oglasil producent videa in nam sporočil, da so posnetek kupili na spletnem portalu Shutterstock. Tam je mogoče najti precej posnetkov avtonomne vožnje po slovenskih cestah, ki so nastali februarja 2017, ne samo v Ljubljani, temveč tudi v Kranjski Gori in na Črnem Kalu. A v večini primerov na voznikovem sedežu vedno sedi kdo, ki lahko hitro prevzame nadzor nad vozilom. Na spornem posnetku pa je voznikov sedež prazen.

Odgovora portala Shutterstock o tem, kdo je avtor posnetka, do zaključka redakcije nismo dobili.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

V središču

Spomenka Hribar / Cerkvena protičlovečnost

Se bomo čez nekaj let znašli v vzdušju predvojne Slovenije, v kateri je Cerkev dirigirala vse politično in družbeno življenje?

Intervju

»Romski otroci smo imeli svoje razrede, pouk je potekal v barakah poleg šole«

Nataša Brajdič, romska aktivistka

Naslovna tema

Pustite nas pri miru

Cerkev si lasti pravico, da odloča o življenju od spočetja do smrti. Ostalim pa tega ne dovoli.