Lara Paukovič

22. 2. 2019  |  Mladina 8  |  Družba

Mlade programerke

Zimska počitniška šola programiranja za petnajst deklet iz socialno ogroženih družin 

© Tina Lagler, Rampa Lab

V ljubljanskem Poligonu bo od 25. februarja do 1. marca, med zimskimi počitnicami, potekala brezplačna šola programiranja za dekleta, ki jo pripravljata iniciativa Code Week in Zavod Poligon v sodelovanju z Zvezo prijateljev mladine Moste-Polje, FabLab mrežo Slovenije, Rampa Labom, Zavodom Državljan D, Institutom Jožef Stefan in ljubljansko Fakulteto za elektrotehniko. Računalniške vsebine prepogosto dosežejo le dečke, zato je šola programiranja za dekleta v tem smislu dobrodošel napredek – udeleženke se bodo na njej seznanile z osnovami programiranja računalniških igric, se preizkusile v izdelovanju elektronskih vremenskih postaj in pametnih oblačil, razpravljale bodo o odgovorni in etični rabi tehnologije ter spoznavale rabo računalništva v znanosti.

»Znanje programiranja spada med temeljne digitalne veščine, brez katerih ostajamo na robu informacijske družbe. Zato je pomembno, da imamo dostop do teh znanj vsi – ne glede na spol, finančne zmožnosti ali okolje, iz katerega prihajamo. Fante navadno vzgajamo tako, da jih računalništvo in tehnologija zanimata, in jih pri tem spodbujamo. Pri dekletih pa vse prevečkrat obveljajo družbeni stereotipi in predsodki o tem, da tehnologija ni zanje,« pravi Katja K. Ošljak iz iniciative Code Week. Da dekleta ne bi ostajala onkraj digitalne ločnice, je pomembno, da jih pravilno nagovorimo, nadaljuje. »Potem se najpogosteje izkaže, da jih programiranje in tehnologija v resnici zelo zanimata. Tako se nam je zgodilo tudi s prijavami na Zimsko počitniško šolo programiranja: sprva smo pričakovali, da jih bomo morda težko prepričali, naj se prijavijo, a smo se zmotili, saj so bila vsa mesta hitro zasedena.«

Prva izvedba Zimske počitniške šole je pravzaprav testni modul, s katerim želijo organizatorji mladim ponuditi program digitalnega opismenjevanja, ki združuje matematične in tehnične vsebine, pri tem pa tudi etiko produkcije in rabe tehnologije. »Programerski tečaji se večinoma osredotočajo le na tehnični vidik programiranja, logiko in sintakso programskih jezikov, medijski in humanistični vidik pa sta pogosto spregledana. Pri zimski počitniški šoli gre torej za tečaj programiranja v širšem smislu, kjer bodo dekleta poleg programerskih znanj osvajala tudi razumevanje vplivov, ki jih ima tehnologija na uporabnika ali neko družbeno skupino,« pove Katja K. Ošljak in pojasni še, zakaj so k sodelovanju povabili prav dekleta iz socialno ogroženih družin. »Odločitev je izšla iz vprašanja, kako bi ta znanja približali eni najbolj deprivilegiranih skupin oziroma osebam, ki imajo najmanj možnosti, da bi bile deležne digitalnega opismenjevanja, bistvenega za komuniciranje in dostop do informacij, učenje, zaposlitev, raziskovanje, umetniško ustvarjanje … Za pomoč smo prosili Zvezo prijateljev mladine Moste-Polje in omogočila nam je stik z dekleti iz okolij, kjer je dostop do takšnih vsebin otežen.« V prihodnje nameravajo še naprej iskati možnosti, da bi delavnice programiranja ponudili tudi tistim najbolj odrinjenim – za začetek bodo 30. marca na Debelem Rtiču v sodelovanju z Institutom Jožef Stefan izpeljali delavnico programiranja za otroke iz Palestine.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.