Film / Colette

Colette, 2018, Wash Westmoreland

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 10, 8. 3. 2019

zadržan +

Divji časi.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 10, 8. 3. 2019

zadržan +

Divji časi.

Virginia Woolf je v eseju Lastna soba (1929) famozno ugotavljala, da poezija strastno in brezmejno opeva žensko, v zgodovini pa je ženska povsem odsotna. Književnost slavi žensko, dejansko pa je le moževa lastnina. Zakaj ženske ne ustvarjajo literarnih del, kakršna je ustvarjal William Shakespeare? Ali bi jih lahko ustvarjale? Vsekakor, pravi Virginia Woolf: le svojo sobo bi morale imeti! Dajte jim sobo, lastno sobo, pa bodo ustvarjale umetnine in mojstrovine! Lastna soba jim daje svobodo. Ženske niso imele svoje sobe – bile so prerevne, finančno in eksistencialno preveč odvisne od moških, ki so jih preveč omejevali in ustavljali, tako da niso mogle ustvarjati.

No, Sidonie-Gabrielle Colette (Keira Knightley), revno podeželsko dekle, ki se ob koncu 19. stoletja poroči z bombastičnim pariškim libertinom, pisateljem in založnikom Henryjem Gauthier-Villarsem, alias “Willyjem” (Dominic West), dobi lastno sobo, v kateri lahko dneve in noči mirno piše in ustvarja – problem je le v tem, da njene romane (Claudine in nadaljevanja), prave literarne senzacije, potem podpisuje njen mož, “Willy”. In “Willy”, zavoženi založnik, ki si pisateljev ne more več privoščiti in ki ugotovi, da fenomen niso le Colettini lasje, jo priganja, saj hoče nove in nove bestsellerje – ravno dovolj “literarne” in dovolj “škandalozne”, da bodo leteli. Včasih jo v njeno “lastno sobo” celo zaklene. To, kar počne s Colette (ki postane njegov ghost), izgleda kot seksistična parodija Lastne sobe: Si hotela lastno sobo – tu jo imaš!

Toda ko jo “prisili” v to, da postane pisateljica, jo nehote osvobodi: pisanje – ustvarjanje v lastni sobi – jo namreč opolnomoči in osamosvoji. “Roka, ki drži pero, piše zgodovino,” dahne Colette, ki prav skozi pisanje spozna, da je bistrejša, drznejša in superiornejša od svojega moža, da vidi skozenj ( ja, bere ga “kot zgornjo vrstico v okulistovi ordinaciji”), da je večja od snobovskega, omejenega, salonskega Pariza in da ni ustvarjena za status quo. Čas je, da se začnejo “divji dnevi”. Collete, film o dnevih plesa, emancipacije, seksualnega eksperimentiranja, kulturne revolucije in detronizacije posesivnega moškega, ki je Colette popisal s svojim imenom, je ravno dovolj gladek in sladek, ravno dovolj kontroverzen na nekontroverzen način ter ravno dovolj “literaren” in “škandalozen”, da laska “liberalni” publiki in da izgleda tako, kot da je bil posnet pred 20 leti. (tudi Kinodvor)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.