Plošča / Billie Eilish: When We All Fall Asleep, Where Do We Go?

2019, Interscope

Borka
MLADINA, št. 19, 10. 5. 2019

+ + + +

Najopaznejša mlada ljubljenka svetovne glasbenomedijske krajine je doma šolana sedemnajstletnica iz Los Angelesa s starši iz delavskega razreda mestne igralske kaste, ki jo največkrat vidimo v barvastem in močno ohlapnem streetwearu in ki rada govori o svoji ljubezni do horror filmov. A navdušenje nad »nenavadno« najstniško zvezdo popa naj bi bilo umetno ustvarjeno. »Billie Eilish je podtaknjenka glasbene industrije!« se derejo spletni kritiki. Njen vzpon naj bi bil plod premišljenega velikega načrta založbe velikanke Interscope, ki jo je vzela pod okrilje s preverjeno taktiko grabežljivosti po viralnem. Stara zgodba: Billie je v produkciji brata Finneasa O’Connella – še vedno sta nerazdružljiv tandem – pri štirinajstih na spletni platformi Soundcloud objavila posnetek »Ocean Eyes« in po presenetljivih milijonih klikov je sledila mastna pogodba.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Borka
MLADINA, št. 19, 10. 5. 2019

+ + + +

Najopaznejša mlada ljubljenka svetovne glasbenomedijske krajine je doma šolana sedemnajstletnica iz Los Angelesa s starši iz delavskega razreda mestne igralske kaste, ki jo največkrat vidimo v barvastem in močno ohlapnem streetwearu in ki rada govori o svoji ljubezni do horror filmov. A navdušenje nad »nenavadno« najstniško zvezdo popa naj bi bilo umetno ustvarjeno. »Billie Eilish je podtaknjenka glasbene industrije!« se derejo spletni kritiki. Njen vzpon naj bi bil plod premišljenega velikega načrta založbe velikanke Interscope, ki jo je vzela pod okrilje s preverjeno taktiko grabežljivosti po viralnem. Stara zgodba: Billie je v produkciji brata Finneasa O’Connella – še vedno sta nerazdružljiv tandem – pri štirinajstih na spletni platformi Soundcloud objavila posnetek »Ocean Eyes« in po presenetljivih milijonih klikov je sledila mastna pogodba.

Do obtožb glede neavtentičnosti in konstrukta industrije je prišlo zato, ker je Eilisheva v zadnjem letu požela marketinško obravnavo kot le redki. Nešteto člankov (ali promocijskih zapisov) jo promovira kot odpadnico popa, kar je že star trik, ki precej več kot o njej pove o tem, kako konservativna je vsakič znova glasbena industrija. Pri neskončno ponavljajoči se piarovski mantri o »robni, anti-popovski estetiki« plavosivih las, brezbrižno uličarskem oblačenju, o čudaških, na trenutke srhljivih videospotih ... bi težko rekli, da gre za nekaj pretirano novega. Ne manjka niti zadnji marketinški hit – trend odprtosti glede lastnih psihičnih težav.

Privlačnost glasbe Billie Eilish ni v njeni čudaškosti, odklonskosti ali eksplicitnosti, ampak v njeni dostopnosti.

Privlačnost glasbe Billie Eilish ni v njeni čudaškosti, odklonskosti ali eksplicitnosti, ampak v njeni dostopnosti.
© YouTube

In prvenec, ki je sledil? Muzika, ki sploh ni zares čudaška. When We All Fall Asleep, Where Do We Go? je minimalističen, rahlo temačen, melanholičen, naredi-sam in pretežno počasen pop. Krasi ga predvsem izjemna dinamika, od udarnega do šepetajočega, od basovsko distorzirajoče plesnega do čisto klasične baladne forme. Krasi ga tudi produkcija, pri kateri slišimo vsak prc, vsak vdih in vsak zvočni prahec ter besedila igranja in preskakovanja vlog, dvoumnosti in najstniškega nihilizma. Zadnji poskus utvare, da gre za resnejši odklon od znanega, že slišanega, »navadnega« popa, razblini posnetek z glavno melodijo, ki je odigrana na ukulele. Ja, Billie seveda ni Christina Aguilera, Miley Cyrus ali Britney Spears, ampak tudi na temni plati najstniškega popa ne stoji sama, sploh pa ne na robu.

Njena privlačnost tako ni v njeni čudaškosti, odklonskosti ali eksplicitnosti, ampak v njeni dostopnosti. Ustvarja glasbo brez dramatičnih zasukov in nepotrebnega okrasja. Njene singlice so zlezle na vrhove glasbenih lestvic izključno prek streamanja, brez izrazitega radijskega hita. Nova generacija neglamuroznih zvezdnikov je tu.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Golob o Janši / »S takšnimi ljudmi se ne želim družiti«

IZJAVA DNEVA

TV komentar

Keš, keš, keš

Pazite se dobrih ljudi, ki zaskrbljeno zrejo z ekranov

Pahor v pižami nas bi rad osrečil

Pornifikacija predsedniške podobe