Stanka Prodnik

26. 7. 2019  |  Mladina 30  |  Kultura  |  TV

Naše zdravje, naše sanje

Z manjših televizij je na Planet prilezla sumljiva oddaja

O težavah s srcem in ožiljem, kot bi prodajali čudežne ribežne.

O težavah s srcem in ožiljem, kot bi prodajali čudežne ribežne.

Na televiziji Planet Plus, dodatnem kanalu televizije Planet, so nas v torek razveselili z oddajo Vaše zdravje, naša skrb, v napovedniku »oddajo, namenjeno izključno vašemu zdravju, v kateri se bomo posvetili zdravstvenim tegobam današnjega časa in vam ponudili rešitve za boljši jutri«. Že začela se je razburljivo, saj smo posumili, da voditeljici Ljubici Spurej Jazbinšek niso zaupali imena oddaje, ko nas je pozdravila »v naši in v vaši tržnici« (kar se je sicer izkazalo za bolj resnicoljubno). Nadaljevala je, da je to svetovalna oddaja, v kateri bodo svetovali, kako si na povsem naraven način lahko pomagamo sami. Če ne že dotlej, smo zelo kmalu sklenili, da bi bilo najbolj naravno in zdravo izklopiti televizor. Tema oddaje so bila obolenja srčno-žilnega sistema, edina gostja pa je prišla iz menda izjemno uspešnega družinskega podjetja Biovis. Aida Budimlić se je predstavila kot strokovna sodelavka, ki je vsak dvom o tem, da je usposobljena za televizijsko »kramljanje in predvsem svetovanje ljudem« o njihovih srčno-žilnih sistemih, razblinila s tem, da je nekoč imela tudi sama neke zdravstvene težave.

Po širokosrčni predstavitvi podjetja ter postavitvi logotipov in telefonskih številk podjetja čez zaslon je nekaj minut pozneje verjetno večina gledalcev razbrala, da gre pač za plačano umestitev v program, a nismo bili zato nič bolj srečni.

Prikrivanje, da gre za oglas, z umeščanjem v programsko shemo, bi lažje preživeli, če ne bi šlo za izdelke, povezane z zdravjem. In če ne bi hitra raziskava na spletu pokazala, da se je ta »oddaja« v različnih inkarnacijah, a vedno kot psevdoinformativna oddaja, pojavljala na mnogih obskurnih zavojih slovenske kabelske televizije. Če vas kaj tare in želite svoj glas slišati na televiziji, lahko pobrskate po kanalih in pokličete v eno od oddaj. Gledalce recimo zanima, koliko časa je treba spati na orlovi praproti. »Dokler je zelena,« je gost v eni od oddaj pregnal pogosto zmoto.

V nasprotju s tem brezplačnim so bili zdravorazumski nasveti v torkovi oddaji prepredeni s prodajnimi momenti: »Pogosto čutimo stiskanje pri srcu tudi zaradi stresa, takrat se ustavite, zadihajte, omogočite svojemu srcu dodatno energijo tudi v obliki koencima Q10, da ne pride do kakšnih hujših težav in definitivno, smejte se, bodite dobre volje.« Poleg učinka na denarnico se je bati tudi premočnega prepričanja o učinkovitosti teh dodatkov, še posebej, ker »današnjo kombinacijo priporočam vsem, ki imate kakršne koli težave s srcem ali ožiljem, ki sva jih omenili, to so aritmija, srčno popuščanje, angina pektoris, slabo delovanje srčnih zaklopk, če imate visok pritisk, visok holesterol«, kot se je zaključilo svetovanje. A brez skrbi, če še vedno jeste zdravila, ki imajo vedno stranske učinke in itak niso naravna, bodo dodatki pomagali k izničenju slabega.

Celo nacionalka žal zapolnjuje čas s polurnimi oglasi o vzmetnicah in čudežnih ribežnih, a pri teh je vsaj jasno, da gre za plačane oglase. In če na drugi strani bolj obskurnim televizijam oprostimo tudi goste, ki razlagajo, kako že trideset let niso jedli (TV3), pa takih zdrsov na televizijah, katerih lastnik je operater telekomunikacij v državni lasti, ki jih vztrajno rine med najbolj vidne izbire, vseeno ne pričakujemo.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.