Kaj je narobe z zgodbo o dveh Slovenijah?

Univerzalni »jezni vaščan«, ki nam ga mediji nenehno kažejo, preprosto ne obstaja

Leta 1953 je v Jugoslaviji izšla serija plakatov s pozivom k ubijanju volkov. Hrvaški slikar Vladimir Filakovac je naslikal figuro volka in ob njem poklane ovce ter dodal napis: 7000 dinara nagrade za svakog uništenog vuka« (7000 dinarjev nagrade za vsakega ubitega volka); nagrade za ubitega volka so odpravili šele v sedemdesetih letih.

Leta 1953 je v Jugoslaviji izšla serija plakatov s pozivom k ubijanju volkov. Hrvaški slikar Vladimir Filakovac je naslikal figuro volka in ob njem poklane ovce ter dodal napis: 7000 dinara nagrade za svakog uništenog vuka« (7000 dinarjev nagrade za vsakega ubitega volka); nagrade za ubitega volka so odpravili šele v sedemdesetih letih.

Ameriški mediji so od nekdaj ohranjali prepad med ruralno in urbano Ameriko. Na eni strani so komentatorji na Fox News ure in ure govorili o degeneriranosti meščanskih elit iz New Yorka, na drugi pa so se liberalni komiki norčevali iz zarukanosti apalaških kmetavzov. Zavestno so gojili kult o »dveh Amerikah«, ločnico levo-desno pa risali med mestom in podeželjem. Politika se je opazovalcem tako kazala kot zabavna kulturna vojna med Billom O’Reilyjem in Jonom Stewartom, levi medijski veljaki pa so svojo naprednost izkazovali predvsem s trolanjem republikanskih seljakov – trendom, ki je dosegel vrhunec v času Trumpove predsedniške kampanje. »Poglejte te primitivne debeluhe, ki bi vam radi vladali!« To je trajalo, vse dokler se niso podeželani izkazali kot nevarna volilna sila, ki je Trumpa postavila v Belo hišo. Volilni šok je sprožil obrat v uredniški politiki in liberalni novinarji so nenadoma začeli romati v t. i. Trumpovo deželo, da bi raziskali, »kaj ti volivci zares čutijo«. Sredinski mediji so s tem poskušali prevzeti vlogo uradnih razlagalcev življenja druge Amerike, njeni prebivalci, iz katerih so se leta norčevali, pa so dobili novo, enako stereotipno in pokroviteljsko podobo ter postali »pozabljeni mali ljudje«.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.