Zadnje letno poročilo
So nemški lastniki Adrio oželi kot limono?
Borut Mekina
MLADINA, št. 41, 11. 10. 2019

Napisi na brniškem letališču nekaj dni po tem, ko je postalo jasno, da se Adria Airways za večno poslavlja
© Borut Krajnc
Zadnje Adrijino letno poročilo, ki ga nemški lastniki kljub zakonski obvezi vse do stečaja podjetja niso objavili, potrjuje indice, da so lastniki podjetje zadnje leto finančno izčrpavali. Poročilo kaže, da je imela družba lani za skoraj 19 milijonov evrov izgube, 14 milijonov negativnega kapitala in 34 milijonov kratkoročnih posojil – skupaj torej skoraj 70 milijonov evrov »dolgov«. In to čeprav so se Adrijini prihodki v primerjavi s prejšnjim letom povečali za 12,5 odstotka ali za skoraj 20 milijonov evrov. Ko so leta 2016 Adrio kupili Nemci, je imela osem milijonov evrov kapitala.
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Borut Mekina
MLADINA, št. 41, 11. 10. 2019

Napisi na brniškem letališču nekaj dni po tem, ko je postalo jasno, da se Adria Airways za večno poslavlja
© Borut Krajnc
Zadnje Adrijino letno poročilo, ki ga nemški lastniki kljub zakonski obvezi vse do stečaja podjetja niso objavili, potrjuje indice, da so lastniki podjetje zadnje leto finančno izčrpavali. Poročilo kaže, da je imela družba lani za skoraj 19 milijonov evrov izgube, 14 milijonov negativnega kapitala in 34 milijonov kratkoročnih posojil – skupaj torej skoraj 70 milijonov evrov »dolgov«. In to čeprav so se Adrijini prihodki v primerjavi s prejšnjim letom povečali za 12,5 odstotka ali za skoraj 20 milijonov evrov. Ko so leta 2016 Adrio kupili Nemci, je imela osem milijonov evrov kapitala.
Poročilo še kaže, da se je Adria v zadnjem obdobju očitno osredotočila predvsem na bolj dobičkonosno posojanje letal s posadko vred, pri čemer je polete z brniškega letališča odpovedovala drugega za drugim. Z oddajanjem letal s posadko drugim letalskim družbam je lani ustvarila več kot 17 milijonov evrov, piše v poročilu, glede na prejšnja leta so se prihodki na tem področju povečali za več kot štirikrat. Tako ni čudno, da so Adrijini piloti in drugi zaposleni kljub odpovedovanju poletov poročali o izgorelosti. »Zaposleni preprosto ne razumemo. Delali smo res ogromno, delali smo prava čuda, letala so bila polna, zasedena skoraj do zadnjega mesta, potem pa beremo o teh neverjetnih izgubah,« je nedavno za Mladino dejala Gordana Boberić, predsednica sindikata kabinskega osebja.
Velika izguba, je zapisal poslovni direktor Adrie Holger Kowarsch, naj bi bila posledica višjih stroškov poslovanja. Poleg višjih cen kerozina naj bi k temu največ prispevali stroški najemnin letal: »Močno so odstopali višji stroški najemnin letal, za 23 odstotkov, kar je bila posledica najema letal s posadko.« Komu in po kakšnih cenah je Adria te najemnine plačevala, ostaja vprašanje. »Navkljub neugodnim vplivom si prizadevamo za nadaljnjo rast in stabilno poslovanje. Domači letalski prevoznik je pomemben del slovenske identitete, prav tako pa nepogrešljiv člen pri vzpostavljanju poslovnih odnosov države s svetom, razvoju turizma in znanosti. Zato si bomo še naprej prizadevali, da ostaja Adria Airways pomemben partner slovenske zgodbe,« je letno poročilo končal Kowarsch, predstavnik lastnikov podjetja 4K Invest, ki so svojo spletno stran kmalu zatem ugasnili in odšli iz Slovenije.