Lara Paukovič

29. 11. 2019  |  Mladina 48  |  Družba

Konec zlate dobe

Prvič po 24 letih odpovedali modno revijo znamke Victoria’s Secret 

Modna revija Victoria’s Secret

Modna revija Victoria’s Secret
© Profimedia

Modni gigant Victoria’s Secret je po 24 letih opustil tradicionalno modno revijo, ki je veljala za eno izmed težko pričakovanih prireditev v svetu šovbiznisa. Uradno zato, ker želi razviti drugačne načine oglaševanja – a v resnici gre tudi za to, da se svet mode spreminja, modni znamki Victoria’s Secret pa že dolgo očitajo, da ne gre v korak s časom.

Prva takšna modna revija je potekala leta 1995 v hotelu Plaza v New Yorku in v devetdesetih letih, zlati dobi supermanekenk, je bil ta šov ena najpomembnejših popkulturnih prireditev. Leta 2001, ko je bil prvič predvajan na televiziji, si ga je ogledalo 12 milijonov ljudi, največ v celotni zgodovini prireditve. Toda z leti je izgubljal glamur – lani ga je gledalo le še tri milijone ljudi, 32 odstotkov manj kot leta 2017 – in začel doživljati kritike. Na primer v zvezi z denarjem: marsikomu je šlo v nos, da se za modno revijo spodnjega perila namenjajo milijonski zneski – leta 2016 je šov stal 20 milijonov dolarjev. Pojavljale so se pritožbe, da je šov mehka pornografija. Poleg tega je skoraj vsako leto katera od manekenk doživela plaz kritik, ko je objavila fotografije svojega presuhega telesa tik pred revijo ali pa novinarjem zaupala svoj dietni režim. Leta 2011 je Adriana Lima denimo razložila, kako je po porodu na hitro izgubila več kot 20 kilogramov, da bi bila pripravljena na revijo, tako da je devet dni pila le beljakovinske šejke in telovadila dvakrat na dan, tik pred šovom pa je bila na 12-urnem postu. Rosie Huntington-Whiteley je režim hujšanja pred nastopom na modni reviji označila za »brutalen«, saj se je morala popolnoma odpovedati sladkorju, glutenu, alkoholu in mlečnim izdelkom.

Leta 2015 se je v odgovor na nemogoče lepotne standarde znamke Victoria’s Secret pojavila kampanja #ImNoAngel (nisem angel – manekenke Victoria’s Secret se namreč imenujejo Viktorijini angelčki, op. a.), v kateri so nastopile močnejše manekenke.

Danes, v obdobju po gibanju »jaztudi«, ko ženske serije nadomeščajo bogate in lepe belopolte junakinje s pripadnicami različnih ras, postav, spolnih usmerjenosti, s katerimi se gledalke lažje poistovetijo; ko lahko vrhunske manekenke postanejo tudi dekleta s kožno boleznijo vitiligo, kot je Winnie Harlow; ko imamo vse več kampanj »body positivity« in pozivov k temu, da se fotografije manekenk v revijah ne retuširajo; ko celo zvezdnice, kakršna je Rihanna, za modno revijo za svojo linijo spodnjega perila uporabljajo tudi manekenke »plus-size«, se vztrajanje pri organizaciji šova, na katerem ženske s postavo, kakršno lahko s še tako strogim prehranjevalnim režimom doseže redkokatera navadna smrtnica, popolnimi ličili in bujnimi lasmi kot seksualni objekti paradirajo po odru, oblečene v diamantne nedrčke in krila, zdi smešno. A odgovorni pri znamki se sklicujejo na to, da želijo gledalcem pričarati fantazijo. Ed Razek, nekdanji direktor trženja pri podjetju L Brands, kamor spada tudi Victoria’s Secret, je lani odločno zavrnil predloge, da bi morali za šov angažirati tudi transspolne in močnejše manekenke, za kar se je bil, ko se je nanj vsul plaz kritik, pozneje prisiljen opravičiti.

Tej fantaziji leta 2019 očitno ne verjame tako rekoč nihče več.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.