Film / Jumanji: Naslednja stopnja

Jumanji: The Next Level, 2019, Jake Kasdan

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 51, 20. 12. 2019

proti

Dobrodošli v koloniji!

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 51, 20. 12. 2019

proti

Dobrodošli v koloniji!

Najstnike spet – tako kot v Jumanjiju (2017), rimejku onega Jumanjija (1995), ki ga je pred leti pilotiral Robin Williams – potegne v “magično” videoigro, v kateri dobijo atraktivne avatarje, a tokrat tja noter ne potegne le njih, temveč tudi veterana Dannyja DeVita in Dannyja Gloverja, ki prav tako dobita atraktivna, presenetljiva, kontraintuitivna avatarja: prvega v vzporednem, virtualnem svetu, polnem džungelsko-puščavskih pustolovščin v večno “eksotičnem” tretjem svetu (viseči most iz Indiane Jonesa in templja smrti predvidljivo mutira v množico visečih mostov, akrobatskih, a niti malo cliffhangerskih), impersonira Dwayne Johnson, drugega pa Kevin Hart. V tem “eksotičnem” svetu je dovoljeno vse – tu belci postajajo črnci, črnci belci (Fridgea, ki ga igra Ser’Darius Blain, impersonira Jack Black), moški ženske (Spencerja, ki ga igra Alex Wolff, impersonira Awkwafina, v njenem telesu pa potem konča še Danny DeVito!). Spolna identiteta je fluidna – rasna tudi. Tu, v “eksotičnem” svetu, je vse mogoče.

A mar ni bilo vedno tako? Mar niso zahodnjaki v dežele “eksotičnega” tretjega sveta hodili prav zato, ker so tam lahko počeli, kar so hoteli? Tam so lahko počeli reči, ki jih doma niso smeli početi. Tam so lahko izkoriščali domačine, plenili njihova naravna bogastva, zavojevali njihovo prihodnost. Ja, tja so hodili zato, ker tam ni bilo “greha” in ker so se tam lahko prelevili v pustolovce – in “raziskovalce”. Junake! Tu so si lahko dajali duška. Tu so se lahko delali, da so odrasli – domačine pa so lahko imeli za otroke. Te dežele so bile res “magične” – in transformativne. Nekoč so bile žrtve zahodne eksploatacije, zdaj so postale žrtve zahodne seksploatacije, seksualnega turizma, ki ga v tem filmu zelo lepo – okej, “nezavedno” – poudari zamenjava spolov. Naslednja stopnja maha s progresivnim sporočilom (naj padejo spolne in rasne razlike! nasprotja se privlačijo!), toda v regresivnem jeziku kolonialnega zavojevanja, ki ga tu uteleša Jurgen the Brutal (Rory McCann).

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Intervju

»Fašistični režimi sovražijo novinarje in sodnike. Ker so ti prva linija pričevanja. Vidijo in povedo.«

Hélène Frappat, pisateljica, filozofinja in prevajalka

Varuh človekovih pravic / »Država je odpovedala pri vključevanju Romov«

Izbruhi nasilja so odsev sistemskih pomanjkljivosti

Naslovna tema

Ne streljajte na Božička

Vlada Roberta Goloba je izpeljala toliko sistemskih sprememb, da so se zoper njo postavile skoraj vse najmočnejše interesne skupine v državi