Film / Pirsing
Piercing, 2018, Nicolas Pesce
za
Avdicija.
za
Avdicija.
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
za
Reed (Christopher Abbott) je družinski človek iz orjaškega, hladnega, brezosebnega blokovskega naselja, ki izgleda tako, kot da je zadnje mesece preživel v karanteni ali samoizolaciji – sam z družino, ki mu je šla vse bolj in bolj na živce. Tisto otroško teženje, renčanje in kričanje – ne moreš normalno “delati od doma”. Nekega večera ga namreč prime, da bi svojo hčerkico, še dojenčico, kar umoril – z nožem za led. Ne, ni gledal Prvinskega nagona, ker se film dogaja v sedemdesetih letih, tako da je verjetno videl italijanske psihotrilerje (alias “giallo”), recimo Lenzijev Nož za led – Il coltello di ghiaccio. Pirsing, ki ga je posnel Nicolas Pesce, avtor morbidnega črno-belega šokerja Oči moje matere, izgleda kot giallo, ki ga je pozabil posneti David Lynch.
Reed, ves napet, je z nožem že čisto blizu svoje hčerkice, komaj se obvladuje, vse bolj se znoji, obraz se mu krivenči, oči mu žarijo, a je vendarle ne ubije. V zadnjem trenutku si premisli in raje na hitro odide na službeno potovanje, si v hotelu najame sobo in potem pokliče agencijo, ki mu pošlje “spremljevalko” – Jackie (Mia Wasikowska), specializirano za perverzije vseh apetitov, vseh afinitet in vseh afekcij. Prepričana je, da jo čaka kak bondage, toda Reed ima v mislih body-art, no, body-horror: z nožem, žago in drugimi kosi orodja, ki jih zloži na posteljo, jo kani razrezati in razsekati, a že ob misli na to mu gre na bruhanje. Ne more spati – zaspi lahko le tako, da si na usta zatlači robec, pomočen v kloroform. Vse akte tega, kar kani storiti, pa pred njenim prihodom utrjuje s pantomimo ( ja, “ubija” zrak). Reed je tipični uslužbenec korporacije, groteskno obseden z redom in načrtovanjem, jezni belec, prežgan z mizoginijo, človek organizacije, ki so ga nenehni stres, podrejenost in poniževanje na delovnem mestu pripeljali v mentalni pekel.
Jackie, ki je videla že vse in ki se ji kmalu posveti, da z Reedom ni vse v redu (ob njenem masturbiranju ji gre na smeh), se za začetek zabode s škarjami – toliko, da prevzame iniciativo. Potem pa začne mizo zlagoma obračati in prehajati v napad – kot ženske v neogotskem vesternu The Beguiled, ki ga je Donald Siegel posnel leta 1971. Toda Jackie očitno ni videla vesterna The Beguiled, temveč Miikejevo Avdicijo, v kateri vdovec misli, da je našel idealno novo nevesto – že to, da misli, da mora ženska k moškemu najprej na avdicijo (da jo oceni kot kos mesa), je najava seksističnega sesutja in feminističnega torture porna. Avdicija je posneta po romanu Ryûja Murakamija – tako kot Pirsing, v katerem moški čaka na žrtev, ki jo bo lahko zlorabil, a ne ve, da je njegova “žrtev” čakala nanj. Celo večerjo mu skuha, kar pomeni, da izpolni tisto ultimativno patriarhalno fantazijo – žensko vrniti v kuhinjo! Ne bi smel biti tako požrešen. Patriarhalne fantazije so le še patetična pot v moški pasijon, v moško trpljenje – v pogubo, prežgano s psihotičnimi melodijami iz giallov.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.
Preberite tudi