Hudo / Prave barve
Flajštri za nebelce

© Arhiv Mladine
Sto let od iznajdbe obližev so v podjetju, ki jih je iznašlo, končno ugotovili, da barva človeške kože ni le ena. Gre za vodilno podjetje Johnson & Johnson in njegovo znamenito blagovno znamko band-aid, ki je v angleščini postala generično ime za obliže. Pred tednom so z velikim spletnim pompom naznanili, da bodo odslej obliže izdelovali tudi v kožnih barvah temnopoltih. Pred dvema desetletjema je sicer že ebon-aide ponudil prvo zbirko obližev za nebelce; bilo jih je pet, v barvi sladkega korena, črne kave, svetle kave, cimeta in meda. Trgovine so jih namesto na policah z obliži ponujale na policah z izdelki za etnične manjšine, zato je znamka v nekaj letih propadla. Nato je leta 2014 blagovno znamko obližev tru-color ustanovil Toby Meisenheimer, navdihnjen s svojimi temnopoltimi posvojenimi otroki. Kljub obtožbam, da so se pri multinacionalki Johnson & Johnson izdelka domislili (pre)pozno, bodo zavoljo dobre prodajne mreže in visokega tržnega deleža nedvomno kovali dobiček. In čeprav obljubljajo, da bodo del denarja namenili podpori gibanja black lives matter, življenja temnopoltih štejejo, gre za majhen obliž na rane, ki so jih sto let z rasizmom zadajali tudi sami.
Draga bralka, dragi bralec. Kdor želi danes ohraniti trezno glavo, mora imeti dostop do kakovostnih informacij. 
Svet je, žal, nasičen z informacijskim šumom, dobre in premišljene analize, komentarji, recenzije in napovedi pa so v Mladini dostopni zgolj naročnikom. Ta prispevek smo za vas izjemoma odklenili. 
Naredite tudi vi kaj zase, postanite naš naročnik in preizkusite Mladinin učinek.