Plošča / Glass Animals: Dreamland

2020, Polydor

Gregor Kocijančič
MLADINA, št. 34, 21. 8. 2020

+ +

Po sila uspešni plošči How to Be a Human Being, izdani leta 2018, je bila prihodnost oxfordske zasedbe Glass Animals svetla: potem ko je spletne pretoke svojih uspešnic že štela v milijardah, je začela kovati še velikopotezne načrte za dvoletno svetovno turnejo, ki naj bi jo izpeljala skupaj z Beckom. Nato pa je bobnarja Joeja Seawarda med kolesarjenjem zbil tovornjak. Zaradi hudih možganskih poškodb se je moral ponovno naučiti govoriti in hoditi; ko je osvojil osnovne motorične spretnosti, je spet sedel tudi za bobne. Zdaj se skupina Glass Animals vrača z novo ploščo, ki zveni precej drugače od prejšnjih dveh. Idejni vodja Dave Bayley je zatišje izkoristil za radikalno slogovno preobrazbo, ki jo zaznamuje predvsem prizadevanje za vključitev v aktualne tokove v popu, vendar deluje prisiljeno in preračunljivo.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Gregor Kocijančič
MLADINA, št. 34, 21. 8. 2020

+ +

Po sila uspešni plošči How to Be a Human Being, izdani leta 2018, je bila prihodnost oxfordske zasedbe Glass Animals svetla: potem ko je spletne pretoke svojih uspešnic že štela v milijardah, je začela kovati še velikopotezne načrte za dvoletno svetovno turnejo, ki naj bi jo izpeljala skupaj z Beckom. Nato pa je bobnarja Joeja Seawarda med kolesarjenjem zbil tovornjak. Zaradi hudih možganskih poškodb se je moral ponovno naučiti govoriti in hoditi; ko je osvojil osnovne motorične spretnosti, je spet sedel tudi za bobne. Zdaj se skupina Glass Animals vrača z novo ploščo, ki zveni precej drugače od prejšnjih dveh. Idejni vodja Dave Bayley je zatišje izkoristil za radikalno slogovno preobrazbo, ki jo zaznamuje predvsem prizadevanje za vključitev v aktualne tokove v popu, vendar deluje prisiljeno in preračunljivo.

Med bobnarjevim dolgotrajnim okrevanjem je ritme zlagal kar na ritem mašinah in organske bobne zamenjal z generičnimi trap vzorci, ki v kombinaciji z evforičnim, do radia prijaznim popom zvenijo precej ceneno, v kombinaciji z Bayleyjevim pretirano čutnim petjem pa tudi nekoliko osladno. Spogledovanje s trapom je obrodilo vsaj eno dobro stvar – sodelovanje z enim najbolj nadarjenih ameriških raperjev na sceni, Denzlom Curryjem, ki je nesporen vrhunec plošče. A tudi njegov verz bi veliko bolje deloval v drugačnem kontekstu, torej brez nadležnega Bayleyjevega rapanja, saj je ta na tem področju očitno neizkušen; lahko bi si upali trditi, da celo nenadarjen.

Skupina Glass Animals se z novo ploščo neuspešno trudi vključiti v aktualne tokove v popu

Skupina Glass Animals se z novo ploščo neuspešno trudi vključiti v aktualne tokove v popu
© Arhiv založbe

Prav tako so opešala njegova besedila: na prejšnjih ploščah je posrečeno pripovedoval zgodbe namišljenih likov, tokrat se predstavi z izrazito avtobiografsko liriko, v kateri svoje življenje povzema izjemno banalno. Odraščanje opisuje predvsem z naštevanjem popkulturnih referenc, tako da spominja na Buzfeedove clickbait članke s seznami stvari, s katerimi se lahko poistovetijo zgolj tisti, ki so odraščali v devetdesetih letih. Kot je Pitchfork v recenziji zadel žebljico na glavico: »Bayleyjevo izpovedovanje osebne biografije deluje kot tip, ki ti v nabitem šotoru na festivalu Coachella skuša povedati vso svojo življenjsko zgodbo.« Nostalgija po devetdesetih letih se še okrepi z vizualno predstavitvijo nove glasbe – skupaj z naslovnico plošče, ki pri poslušalcu zbuja lažno upanje, da bo prisluhnil vaporwave eksperimentu, namesto tega pa ga čaka slaba ura generične indietronice. Ploščo Dreamland odlikuje predvsem instrumentalna plat – bogata zvočna paleta, drzni aranžmaji in elektronske simfonije, ki krmarijo med retronostalgijo in zvoki jutrišnjega dne, a kaj, ko je nadležen, ekscesno sprocesiran Bayleyjev glas prvina, ki je odločno postavljena v ospredje in jo je nemogoče preslišati.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.