Hudo / Zlate razpoke v asfaltu
Zakrpano igrišče za košarko

© Arhiv Mladine
Victor Solomon je sodobni umetnik iz ZDA, ki v svojem dolgoletnem projektu literally balling – v urbanem besednjaku balling pomeni bogat, razkošen, nanaša pa se tudi na besedo ball, žoga – raziskuje razkošje, njegovo ironičnost in nepraktičnost, ter ga aplicira na košarkarske artefakte. Tako je v zadnjem desetletju ustvaril vrsto steklenih vitražnih košarkarskih tabel, obroče na njih pa opremil z mrežami, ki niso spletene iz vrvi, temveč jih sestavljajo nanizane kristalne koralde, kot pri lestencih, ali zlate verižice. Pred kratkim je pozlatil razdrapano igrišče za košarko v južnem predelu Los Angelesa; s sodelavci je največje razpoke v asfaltu igrišča po vzoru tehnike kintsugi zapolnil s smolo z dodanim zlatim prahom. Kintsugi je starodavna japonska tehnika popravljanja razbitih keramičnih posod, pri katerih koščke zlepijo skupaj z lepilom, smolo oziroma lakom, ki so mu primešali prah žlahtnih kovin; tako razpok oziroma nepravilnosti sploh ne skrijejo, temveč poskrbijo, da ostanejo dobro vidne, da izstopajo. Solomon je želel z instalacijo poudariti pomen in moč košarke kot splošno dostopnega športa, ki se požvižga na razlike med rasami ali razredno razslojenost, ki ljudi zdravi in jih združuje, kar se mu zdi še posebej pomembno v razdvojenem in negotovem času, v katerem smo se znašli.
Draga bralka, dragi bralec. Kdor želi danes ohraniti trezno glavo, mora imeti dostop do kakovostnih informacij.
Svet je, žal, nasičen z informacijskim šumom, dobre in premišljene analize, komentarji, recenzije in napovedi pa so v Mladini dostopni zgolj naročnikom. Ta prispevek smo za vas izjemoma odklenili.
Naredite tudi vi kaj zase, postanite naš naročnik in preizkusite Mladinin učinek.