Nižanje temperature na Facebooku
Manj političnih zgodb
Gregor Kocijančič
MLADINA, št. 7, 19. 2. 2021

© pixabay.com
Če je Facebook vaša najljubša destinacija za prepiranje z neznanci o političnih temah, je morda čas, da preklopite na Twitter. Velikan med družabnimi omrežji želi omejiti svojo vlogo političnega glasnika: te dni je oznanil, da bo začel spreminjati algoritme, ki nam strežejo z vsebino na newsfeedu, da bi bilo tako sčasoma tam čedalje manj političnih vsebin. »Ljudje ne želijo, da bi v njihovi izkušnji z našimi storitvami prevladovali politični prepiri,« pravi Mark Zuckerberg, prvi mož Facebooka.
Gregor Kocijančič
MLADINA, št. 7, 19. 2. 2021

© pixabay.com
Če je Facebook vaša najljubša destinacija za prepiranje z neznanci o političnih temah, je morda čas, da preklopite na Twitter. Velikan med družabnimi omrežji želi omejiti svojo vlogo političnega glasnika: te dni je oznanil, da bo začel spreminjati algoritme, ki nam strežejo z vsebino na newsfeedu, da bi bilo tako sčasoma tam čedalje manj političnih vsebin. »Ljudje ne želijo, da bi v njihovi izkušnji z našimi storitvami prevladovali politični prepiri,« pravi Mark Zuckerberg, prvi mož Facebooka.
S tem ko se je Facebook uveljavil kot platforma za širjenje političnih novic in izražanje ideoloških nazorov, je med drugim dopustil, da so po njem širili lažne novice, dezinformacije in sovražni govor. Dopuščal je objavljanje vsebin, ki kršijo njegova pravila o sovražnem govoru, če so te vsebine objavljali pomembni politiki. Ko je Twitter prepovedal sponzorirane objave kakršnihkoli političnih vsebin, je Facebook še naprej dovoljeval tudi takšne, ki so bile očitno lažne. Dopuščal je, da se na njem razraščajo ne le zasebne, ampak tudi javne skupine, ki se osredotočajo na teorije zarote, rasizem, antisemitizem, zanikanje holokavsta, zanikanje podnebnih sprememb in napačne informacije, povezane s cepljenjem.
V takšnih skupinah so se organizirali in mobilizirali goreči Trumpovi podporniki, ki so na začetku leta vdrli v ameriški Kongres. Verjetno je bilo prav to kaplja čez rob, ki je tehnološke velikane iz silicijeve doline spodbudila k ukrepanju: zdaj, kot pravijo pri Facebooku, si prizadevajo, da bi »poiskali novo ravnotežje vsebin, ki jih ljudje resnično želijo videti«.
Zmanjševanje dotoka političnih zgodb na Facebook je zdaj v preizkusnem obdobju, novo uredniško politiko bodo preizkušali v Kanadi, Braziliji in Indoneziji, pozneje tudi v ZDA. A takšni poskusi pogosto postanejo redna praksa: oktobra je Facebook ameriškim uporabnikom začasno nehal priporočati politične skupine, prejšnji mesec pa je naznanil, da se bo ta sprememba ustalila in da jo bo obdržal. Zuckerberg je to utemeljil, češ da gre za »nižanje temperature in odvračanje od razkolov med skupnostmi«.
Facebookova odločitev pa ne pomeni, da bodo politične vsebine popolnoma izginile, na tem omrežju bodo prostor še vedno našle objave uradnih vladnih profilov, kar se zdi dvorezen meč, saj se bo s tem v nekaterih primerih propagandna moč družabnih omrežij le še okrepila.