Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 25  |  Kultura  |  Film

Kako postati dobra žena

La bonne épouse, 2020, Martin Provost

zadržan

Deklina zgodba.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 25  |  Kultura  |  Film

zadržan

Deklina zgodba.

Kot ste gotovo opazili, vrtijo že približno stoto sezono Dekline zgodbe, kar seveda potrjuje, kako zelo človeštvo uživa v patriarhalnem podrejanju in trpinčenju žensk – tega se ljudje ne morejo in ne morejo nagledati. Francoska farsa Kako postati dobra žena nas odpelje v alzaško šolo, v kateri Paulette Van der Beck (Juliette Binoche) s pomočjo moža (François Berléand), svakinje (Yolande Moreau) in nune (Noémie Lvovsky) dekleta uči, kako postati perfektne, idealne žene – pridne in ubogljive, predane in poslušne. Paulette jim pokaže, kako se na 101 način podrediti moškemu – kako mu kuhati, likati, prati, šivati, čistiti, kuhati in rojevati. Ker pa se piše leto 1967 ( ja, do prelomnega, revolucionarnega leta ’68 je le še korak), se učenke, Annie (Marie Zabukovec), Yvette (Lily Taieb) in Albane (Anamaria Vartolomei), ki pridejo z novim šolskim letom, že prepuščajo novim, živahnejšim, uporniškim, feminističnim vibracijam, ki napovedujejo opolnomočenje in konec zapetosti, konec represivne tradicije, konec staromodne rigidnosti.

Toda film to šolo, ki dekleta mojstri v »socialnih dražestih«, prikazuje s tako prizanesljivo šaljivostjo in igrivostjo (češ: Paulette jim noče nič slabega!), obenem pa je prežgan s tako nežno, tako vljudno, tako stilizirano, tako pastelno in tako kičasto, že kar demyjevsko nostalgijo, kot da pogreša dobre, stare čase, ko so ženske spreminjali v dekle. V času, ko se ljudje ne morejo nagledati Dekline zgodbe in patriarhalnega trpinčenja žensk, norčevanje iz patriarhalnega leta 1967 deluje naivno, celo deplasirano. (Kinodvor, videoteka.demiurg.si & online. artkinomreza.si)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.