Film / Sinoči v Sohu

Last Night in Soho, 2021, Edgar Wright

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 43, 29. 10. 2021

zelo za

Polnoč v Londonu.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 43, 29. 10. 2021

zelo za

Polnoč v Londonu.

“Če bi lahko živela kjerkoli, potem bi živela v Londonu v šestdesetih,” dahne Eloise, alias Ellie (Thomasin McKenzie), naivna, idealistična podeželska sirota, ki jo je babica (Rita Tushingham) navdušila za swinging šestdeseta (Twiggy, Zajtrk pri Tiffanyju, vinil). Mamo ji je vzela shizofrenija, a je ne more pozabiti. Ko pride v London, da bi študirala na prestižni modni akademiji, si pri strogi, starokopitni gospe Collins (Diana Rigg) omisli garsonjero, ki izgleda kot relikt šestdesetih. In vsakič, ko zaspi, se preseli v šestdeseta, v intenzivno, zapeljivo, hipnotično neonsko noč, na jet-set premiero bondiade Thunderball, v popkulturni delirij, na Piccadilly Circus in Carnaby Street, v hiperaktivne klube, ki jih – s pomočjo zvodniškega menedžerja (Matt Smith) – osvaja Sandie (Anya-Taylor Joy), mlada pevka, naivna, idealistična podeželska sirota, njena zrcalna podoba (in njen simptom), po kateri se – tako kot po sami Ellie – stegujejo spolni plenilci vseh starosti, s Terencom Stampom vred. “London can be a lot,” slišimo.

Ellie je Schlesingerjeva Darling, ki se ji najprej zgodi Carrollova Alica v čudežni deželi in potem še Bergmanova Persona. Film Sinoči v Sohu, karizmatični remiks fantazije, mjuzikla in slasherja, se sicer nostalgično ozre nazaj, a ne skriva, da je v nostalgiji nekaj mučnega, travmatičnega, perverznega – swinging London, ta “magična” epoha, objekt nostalgije, je bil za ženske tako stresen ognjemet seksizma, nadlegovanja in podganje posesivnosti, da jih je mentalno dezintegriral in jim življenja spremenil v grozljivko. Kičasta sladkoba tedanjega popa, s katero nas zaliva soundtrack (You’re My World, A World Without Love, Don’t Throw Your Love Away, There’s Always Something There to Remind Me ipd.), zveni kot transfiguracija te brutalne mreže seksističnega objektiviranja, spolne neenakosti in posilstva – mreže, ki potrjuje, da kot posilstvo lahko delujeta že kar kulturna politika neke dobe in kapitalizem, stvarnik shizofrenije. Sinoči v Sohu je film o tem, kako so spolno nasilje prevedli v melodični, adiktivni pop, v nekaj sladkega in omamnega, vrednega nostalgije, s čimer so samo travmo normalizirali. (kino)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.