Film / Morena

Murina, 2021, Antoneta Alamat Kusijanović

Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 46, 19. 11. 2021

za

Do zadnjega diha.

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Marcel Štefančič jr.
MLADINA, št. 46, 19. 11. 2021

za

Do zadnjega diha.

Po morju plavata 16-letna Julija (Gracija Filipović) in njen oče, Ante (Leon Lučev), ki se nenadoma potopita in naskočita moreno, za katero je znano, da se ne pusti ujeti – da bi se osvobodila, se je pripravljena celo požreti. Julija je morena, ki se skuša osvoboditi. Oče, ki obvlada vseh petdeset odtenkov patriarhalnega terorja, je avtoritativen, grob, zatiralski, posesiven, tiranski – primer toksičnega moškega. Mama Nela (Danica Ćurčić), prav tako njegova ujetnica, še vedno lepotica, ne govori veliko, Morena tudi ne – oče je ta, ki daje in jemlje besedo. Zaklenil ju je nekam na idilične, rajske Kornate, kamor pripotuje Javier (Cliff Curtis), živahni bogataš, Nelin nekdanji ljubimec, ki hoče tam kupiti zemljišče in ki ne prebudi le Nele, temveč tudi Julijo, ki je prepričana, da z materjo »zaslužita boljše življenje«, in ki iz svoje sobe z daljnogledom špega v tuja življenja, toda njena soba je ječa.

Hrvaška Morena, ki sta jo koproducirala tudi Slovenija in Martin Scorsese in ki je v Cannesu dobila Caméra d’Or, nagrado za najboljši debitantski film, je videti kot reimaginacija eseja Lastna soba (A Room of One’s Own), v katerem je Virginia Woolf leta 1929 poudarila, da ženska potrebuje lastno sobo, ki jo emancipira in opolnomoči. Julija to »lastno sobo« najde le pod morjem. A ironično, pod morjem ne more govoriti, s čimer se izpolni ultimativna patriarhalna fantazija: ženska, ki molči! Nihče ne sliši njenih krikov. Morena, po malem tudi parafraza starih gotskih romanc (Kornati kot Wuthering Heights ali Udolpho), pokaže, da toksična ni le družina, temveč da je toksičen tudi raj – sanje hodijo tja le umirat. (Kinodvor)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.