Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

Erotikon

Gustav Machatý, 1929

zelo za

© arhiv Slovenske kinoteke

Ko pride filmu.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 51  |  Kultura  |  Film

zelo za

© arhiv Slovenske kinoteke

Ko pride filmu.

Ita Rina, prva slovenska filmska zvezdnica, je znala čudovito in prepričljivo ustvariti vtis, da je le tvoja – ne da bi sploh pogledala v kamero. V senzacionalnem Erotikonu, ki ga bodo 29. decembra – ob glasbi znamenitega Andreja Goričarja in spremljavi Orchestra of the Imaginary – zavrteli v Cankarjevem domu, igra Andreo, sramežljivo, deviško hčerko zakotnega železniškega uradnika, ki jo zapelje George (Karel Schleichert), elegantni, svetovljanski, gizdalinski šarmer. Neke deževne, viharne, ekspresionistične noči zamudi vlak ter obtiči in prespi pri njih doma, toda »zapelje« ni pravi izraz, kajti to, kar vidimo, je hotni, potni in motni seks, ob katerem se v glavi ne zavrti le Iti, ampak tudi kameri. Vse prši, migota, hlipa, trza in hrza – in po steni se kar cedi: to ni orgazem, ampak ekstaza. Kako odločno si njegovo glavo zarine med noge! Ko je režiser zavpil »Cut!«, ju je verjetno zmotil.

Orgazma in ekstaze pa ne doživi le Ita Rina, ampak tudi sam film, ne da bi se oba junaka sploh slekla. To, da Ita potem zanosi, da se poroči z drugim in da Georga ponovno sreča šele čez nekaj let, ni nič posebnega – iz tega materiala so bile tedanje melodrame, toda uvodni erotikon, pravi kristal seksualne obsedenosti, ki je verjetno navdihnil tisti razvpiti seksualni prizor v Rafelsonovem filmu Poštar vedno zvoni samo dvakrat (Jack Nicholson kanalizira Schleicherta, Jessica Lange pa Ito Rino), jo je stegnil do nebes. Bila je tako »vroča«, da je praški atelje Kavalirka, v katerem so film posneli, zgorel. (Cankarjev dom – 29. december)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.