Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 23  |  Kultura  |  Film

Clifton Hill

Albert Shin, 2020

za

Lažnivka.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič jr.

 |  Mladina 23  |  Kultura  |  Film

za

Lažnivka.

Kanadski triler Clifton Hill izgleda kot turistični kraj zunaj sezone. Abby (Tuppence Middleton) je kot deklica ob reki pri Niagara Fallsu videla ugrabitev nekega enookega dečka, za katerim je potem izginila vsaka sled, a ni niti pisnila. Iz strahu, si mislimo. Ko se petindvajset let kasneje – ob materini smrti – vrne v Niagara Falls (verzijo Twin Peaksa), sklene, da bo to ugrabitev končno prijavila, a ji nihče ne verjame. Niti policija. Kaj šele njena sestra (Hannah Gross). Ne iz strahu – za Abby se namreč izkaže, da je patološka lažnivka. Prav res: moškemu, popolnemu neznancu, ki ga zvleče v posteljo, se zlaže, da je še devica.

Abby je zvita, lažniva, škorpijonska femme fatale z mračno preteklostjo – kot bi padla iz kakega starega filma noir, bodisi Brahmovega Medaljona (1947), Hathawayeve Niagare (1953) ali Kitajske četrti (1974). V njenem srcu je tri zjutraj. Njene laži pa so tematski parki njenega notranjega onostranstva – svetijo se v temi. Kot neon. Toda trik je v tem, da ta bad girl ne postane tarča kakega detektiva, ampak se sama prelevi v detektivko, ki s svojo depresivnostjo, nestabilnostjo, nezrelostjo in mejnostjo izgleda kot atmosferski psihogram Niagara Fallsa, ki kot vsi turistično-kazinojski kraji ne more skriti, še manj preboleti svoje notranje zakotnosti in v katerem preteklost gori tako počasi kot sanje, ki od ljudi – tudi od Davida Cronenberga, ki igra ekscentričnega podkasterja in potapljača, iskalca »padlih« trupel – terjajo preveč, tako da se sprevračajo v cirkusante, konspirologe, motelske podgane in deklasirance, sence svojih skrivnosti, relikte svojih zarot. (Hulu)

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.