Monika Weiss

 |  Mladina 28  |  Družba

Leti, ne leti, morda leti

Subvencije tujim letalskim prevoznikom

Deutsche Lufthansa, Swiss International Air Lines, Brussels Airlines, Flydubai, Air Serbia, Air Montenegro, Turkish Airlines, EasyJet, Wizz Air in LOT Polish Airlines so letalske družbe, med katere bo ministrstvo za gospodarstvo razdelilo 1,825 milijona evrov, da bodo opravljale polete iz Slovenije.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Monika Weiss

 |  Mladina 28  |  Družba

Deutsche Lufthansa, Swiss International Air Lines, Brussels Airlines, Flydubai, Air Serbia, Air Montenegro, Turkish Airlines, EasyJet, Wizz Air in LOT Polish Airlines so letalske družbe, med katere bo ministrstvo za gospodarstvo razdelilo 1,825 milijona evrov, da bodo opravljale polete iz Slovenije.

»Subvencioniranje letalskih prevozov se je do zdaj izkazalo za uspešen ukrep pri zagotavljanju letalske povezljivosti, za Slovenijo je vitalnega pomena, da je vključena v globalne tokove, smo izvozno usmerjeno gospodarstvo,« subvencioniranje pojasnjujejo na ministrstvu. Po prodaji in nato končnem propadu Adrie Airways je Slovenija povsem odvisna od tujih letalskih prevoznikov. Ti se tega zagotovo zavedajo in bodo državne subvencije brez dvoma pričakovali tudi v prihodnje. Bivša vlada je, spomnimo se, skušala pridobiti 70 milijonov evrov ugodnih posojil za vzpostavitev novega domačega letalskega prevoznika iz sredstev EU, natančneje iz popandemičnega sklada za okrevanje in odpornost, a je iz Bruslja dočakala pričakovano hladno prho – Janševi vladi so sporočili, da je denar EU namenjen zelenim projektom, ne pa letalski industriji, ki je del problema in eden največjih onesnaževalcev.

Razpis je bil prvič objavljen pandemičnega leta 2020, ministrstvo za gospodarstvo ga je oktobra 2020 utemeljilo: »V letu 2020 je v Slovenijo nameravalo leteti 17 tujih prevoznikov, nekateri tudi na več različnih linijah, večkrat na teden. Zaradi izbruha pandemije COVID-19 je v začetku leta 2020 dejansko letelo le 12 letalskih prevoznikov, nato v septembru devet, trenutno pa v Slovenijo leti samo še pet letalskih prevoznikov.«

In katere proge iz Ljubljane bodo subvencionirane z zadnjim razpisom in z zneskom 1,8 milijona evrov? Deutsche Lufthansa bo dobila subvencijo za progi do Frankfurta in Münchna, Swiss International Air Lines do Züricha, Brussels Airlines do Bruslja, Flydubai do Dubaja, Air Serbia bo dobila subvencijo za polete do Beograda in Niša, Air Montenegro do Tivta, Turkish Airlines za progo Ljubljana–Istanbul, EasyJet za London Gatwick, Wizz Air za progi Ljubljana–Charleroi in Ljubljana– Luton in LOT Polish Airlines za polete na progi Ljubljana–Varšava.

Med subvenconiranci je denimo brez zadržkov pristal tudi nizkocenovni prevoznik Wizz Air, ki je, kot so potrdili na ljubljanskem letališču (tega že sedem let upravlja lastnik, nemški Fraport), julija in avgusta letos denimo odpovedal vse napovedane polete v Bruselj in povzročil veliko negodovanja potnikov

. »Po napovedih bo letenje v Bruselj nadaljeval 4. septembra, ko bo potnikom povezava na voljo dvakrat na teden,« pojasnjujejo v družbi Fraport in kot alternativo ponujajo (dražji) Brussels Airlines. »Potnikom je z našega letališča na voljo povezava z Brusljem s prevoznikom Brussels Airlines, in sicer petkrat na teden, informativna cena enosmerne vozovnice je 113 evrov.« V Fraportu so, pričakovano, zadovoljni s subvencioniranjem tujih letalskih družb. »Pomoč države v obliki subvencij je veliko pripomogla k pripravljenosti prevoznikov, da ostanejo ali povečajo prisotnost na našem letališču.«

Poleg visokih cen goriva prevoznike pestijo tudi kadrovske težave, ravno te naj bi botrovale odpovedi Wizzairovih poletov.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.