Kaj počnejo PR-podjetja na ministrstvih?
Primer Propiara na ministrstvu za delo in ministrstvu za infrastrukturo
Borut Mekina
MLADINA, št. 29, 22. 7. 2022

Jernej Vrtovec, bivši infrastrukturni minister, in Valentin Hajdinjak, direktor Darsa, pozirata tako, kot so jima priporočali v agenciji Propiar, ki sta jo oba z javnim denarjem drago preplačala.
© Borut Krajnc
Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve je v mandatu ministra iz vrst NSi Janeza Ciglerja Kralja s podjetjem za odnose z javnostmi Propiar podpisalo dve pogodbi. Prvo v višini 17.568 evrov leta 2021 in drugo v višini 15.860 evrov letos, obe s področja »svetovanja o strateških odnosih z javnostmi« – pa čeprav ima ministrstvo svojo službo za odnose z javnostmi.
ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Borut Mekina
MLADINA, št. 29, 22. 7. 2022

Jernej Vrtovec, bivši infrastrukturni minister, in Valentin Hajdinjak, direktor Darsa, pozirata tako, kot so jima priporočali v agenciji Propiar, ki sta jo oba z javnim denarjem drago preplačala.
© Borut Krajnc
Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve je v mandatu ministra iz vrst NSi Janeza Ciglerja Kralja s podjetjem za odnose z javnostmi Propiar podpisalo dve pogodbi. Prvo v višini 17.568 evrov leta 2021 in drugo v višini 15.860 evrov letos, obe s področja »svetovanja o strateških odnosih z javnostmi« – pa čeprav ima ministrstvo svojo službo za odnose z javnostmi.
V poročilu, ki ga je o opravljenih storitvah Propiara zapisala bivša vodja kabineta ministra Kralja Mojca Erjavec, so zapisane naslednje aktivnosti za letošnje leto:
– redni tedenski sestanki;
– svetovanje pri odnosih z mediji;
– priprava izhodišč za tiskovne in novinarske konference (npr. za tematike socialna in družinska zakonodaja, energetski boni);
– priprava t. i. statement booka z najpomembnejšimi sporočili za medijske nastope;
– predlogi tvitov in odzivov na aktualne tematike na družbenih omrežjih (socialna in družinska zakonodaja, kriza v Ukrajini, dvig minimalne plače, energetski boni, rekordna brezposelnost, delovna nesreča Kočevje, podjemne pogodbe invalidom z asistenco, štipendijska politika);
– priprave sporočil za javnost (socialna in družinska zakonodaja, kriza v Ukrajini, dvig minimalne plače, energetski boni, objava poročil o socialnih transferjih);
– svetovanje in priprava izhodišč (socialna in družinska zakonodaja, kriza v Ukrajini, dvig minimalne plače, energetski boni, rekordna brezposelnost, delovna nesreča Kočevje);
– adaptacija izjav (dan žena, mednarodni dan družin);
– priprava izhodišč za izjavo (socialna in družinska zakonodaja);
– koordinacija in priprava sporočila za javnost (realizacija koalicijskih zavez);
– odziv na članek RTV, svetovanje pri odzivih na članke in medijsko poročanje (gradnja dislociranih enot doma v Divači);
– odzivi – članek Večer (socialna in družinska zakonodaja), članek Necenzurirano (dopust ministra);
– adaptacija izhodišč in adaptacija sporočila za javnost (realizacija koalicijskih zavez);
– priprava novice za spletno stran (rekordna brezposelnost);
– priprava iztočnic za izjavo (predaja poslov);
– adaptacija besedil za družbena omrežja, video in sporočila ob predaji poslov.
Ministrstvo za infrastrukturo, ki ga je vodil Jernej Vrtovec, je leta 2021 sklenilo pogodbo s Propiarom. Plačalo mu je 23.782 evrov za »pripravo strategije komuniciranja v zvezi s predlaganimi spremembami in dopolnitvami Zakona o pravilih cestnega prometa«. V sklenjeni pogodbi z agencijo Propiar je zapisano, da je predmet pogodbe »priprava strategije komuniciranja v zvezi s predlaganimi spremembami in dopolnitvami Zakona o pravilih cestnega prometa«, in sicer natančneje:
– določitev ključnih sporočil komuniciranja; – maksimizacija pozitivnih sporočil sprememb v medijskem poročanju Preprečitev napačne interpretacije določil;
– opozarjanje na novosti in spremembe, ki jih v celoti prinaša sprememba ZPrCP;
– seznanitev ciljne javnosti z verodostojnimi razlogi za znižanje kazni za nizke prekoračitve hitrosti;
– pridobitev javne podpore za aktualni predlog sprememb zakona;
– priprava strategije digitalnega komuniciranja in akcijskega načrta;
– priprava platforme (raziskava področja, izbor in konkretizacija ključnih sporočil kampanje, priprava sistema govorcev itd.);
– priprava vodstva ministrstva na nastope v medijih (novinarske konference, izjave za javnost, intervjuji, itd.) na sedežu naročnika;
– priprava priročnika Q&A (vprašanja in odgovori).
POVEZAVA DO GLAVNEGA ČLANKA >>